דודו גלובמן (53) ואפרת גבאי (63), זוג מיוחד המתגורר בדירת עצמאות במסגרת דיור מוגן של אקי"ם, חולקים סיפור אהבה מרגש.
2 צפייה בגלריה
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו משלימים אחד את השנייה"
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו משלימים אחד את השנייה"
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו משלימים אחד את השנייה"
(צילום: מירית אזרחי, דוברת אקים חדרה והאזור)
לכבוד ט"ו באב הם סיפרו לראשונה את סיפור אהבתם. המפגש עימם נערך ביום ששי, בהוסטל של אקי"ם, לשם הגיעו להתארח במהלך סוף השבוע.
"הכרנו בשנת 1991", משחזר דודו את ההתחלה. "היתה לנו מורה לריקודי עם בשם תמר אלזנר. היא אמרה לי לרקוד עם אפרת ריקוד זוגי. היא חיברה בינינו".
"התביישתי לרקוד עם דודו", נזכרת אפרת. "זו פעם ראשונה שרקדתי עם גבר".
החיבור ביניהם היה מיידי. "מצאנו שפה משותפת ישר. מיד הבנו אחד את השנייה. הפכנו לזוג בתוך ימים, אנחנו זוג ידוע בציבור". מספר דודו. מאז הם אוהבים ובלתי נפרדים זה מזו. אגב, לדודו היו בנות זוג קודמות במוסד "עתידים" בו התגורר בעבר, לאפרת לא היתה זוגיות קודמת.

2 צפייה בגלריה
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו רבים בקטנה"
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו רבים בקטנה"
דודו גלובמן ואפרת גבאי. "אנחנו רבים בקטנה"
(צילום: מירית אזרחי, דוברת אקים חדרה והאזור)

הם גרים בדירת עצמאות של אקי"ם חדרה, דירת גן. כמעט כל שעות היום יש בדירה מדריכים המספקים מענה לצרכיהם. דודו ואפרת חולקים את אותו החדר ובדירה גרות עוד שלוש שותפות.
סדר יומם מתחיל בשעה 6.30 בבוקר, הם מתארגנים ויוצאים ליום עבודה. דודו עובד במפעל אשבל בקיבוץ מענית במחלקת אריזה, אפרת עבדה בעבר בשוק החופשי, פרשה לגמלאות, והיא עובדת במרכז יום של אקי"ם. בצהריים הם נפגשים לאחר יום העבודה, ומשתפים זה את זו בחוויות שעברו. "כיף שיש את מי לשתף בכל מה שעבר עלי במשך היום", הם אומרים.
אפרת: "אני צריכה לנוח אחרי העבודה, ודודו מבין את זה ולא מפריע לי".
דודו פעיל מאוד, ויש לו תעסוקה מלאה גם אחר הצהריים. הוא זמר, וביחד עם עוד דייר ודיירת מאקי"ם חדרה הוא שר במקהלה המשולבת "מעבר לקול" בכפר סבא, בה שרים אנשים עם וללא מוגבלות. החזרות נערכות אחת לשבוע, ויש הופעות בכל רחבי הארץ. דודו הוא גם הסולן הראשי במקהלת אקי"ם חדרה, וגם לחזרות שם הוא הולך אחת לשבוע. פרט לזאת הוא הולך מדי שבוע לחוגים פרטיים קבוצתיים אצל מורה לפלדנקרייז ומורה ליוגה. "זו הייתה יוזמה שלי ללכת לחוגים האלה", הוא אומר. "אני אוהב את זה".
אפרת משתתפת בפעילויות חוגים מגוונות במרכז היום של אקי"ם בשעות הבוקר. את שעות אחר הצהריים היא מעבירה בדירה במנוחה, בעבודות סדר ניקיון והכנת ארוחת ערב, ובשיחות עם השותפות לדירה והמדריכות.
מה סוד אהבתכם?
דודו :"אנחנו משלימים אחד את השנייה. מה שקשה לי אפרת עוזרת לי ומה שקשה לה אני עוזר לה. אפרת עוזרת לי להיות מסודר, ואני עוזר לה בקריאה וחשבון. הלוואי שכל הזוגות יהיו כמונו. אני אוהב את אפרת, כבר 33 שנה אנחנו ביחד. אפרת היא החברה הכי טובה שלי. אנחנו שמחים שהכרנו".
אפרת: "גם דודו הוא החבר הכי טוב שלי. אנחנו תמיד עוזרים אחד לשני. אני מזכירה לדודו לקחת תרופות בבוקר ובערב, ומוודאת שהוא לקח".
יש ביניכם ויכוחים?
אפרת: "אני אוהבת את דודו הרבה. הוא אוהב אותי כמו שאני, גם שאני מתעצבנת עליו. כשאנשים מדברים איתי דודו תמיד מתערב, ומנסה לדבר במקומי. הוא חושב שככה הוא עוזר לי, אבל הוא מפריע לי לדבר. אני כועסת על זה, ואומרת לו: 'תפסיק'".
קראו גם:
דודו: "אנחנו רבים בקטנה. אני מדבר במקומה כדי לעזור לה, אני ניסיתי 33 שנה לעבוד עם אפרת על דיבור נכון, וזה קצת קשה לה. כשאני מתערב אפרת כועסת עלי. אז אני לא אומר כלום, אני נותן לה מיד נשיקה בראש וליטוף, וזה נרגע".
אפרת: "מבינים אותי איך שאני מדברת, ויש לי מורה במרכז יום של אקי"ם לדיבור, והיא עובדת איתי על דיבור נכון".
מה אתם אוהבים האחד אצל השני?
אפרת: "דודו חכם יש לו לב טוב. הוא מבין אותי. הוא אוהב ללמד אותי דברים, הוא יפה, והוא לטעם שלי. אני בחרתי לו גם עכשיו בגדים יפים ללבוש לכתבה הזאת".
דודו :"אפרת יפה ובחורה טובה. היא מבינה אותי אנחנו משלימים אחד את השני. אנחנו עוזרים אחד לשני יש לזוגות מה ללמוד מאיתנו. זו היתה אהבה ממבט ראשון ומאז אנחנו לא נפרדים".