אתמול (שני) היה אחד מימי הירי האינטנסיביים בזירה הצפונית, כאשר צה"ל תקף בעוצמה מאות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. בתגובה ספגו אזורים נרחבים בארץ - כולל במרכז חיפה ועד עמק יזרעאל והשומרון, מטחי ירי ונשמעו אזעקות. בחלק מהישובים אף היו פגיעות ישירות, אך למרבה המזל ללא פגיעה בחיי אדם.
3 צפייה בגלריה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
כיפת ברזל בפעולה
(צילום: דובר צה"ל)
כבר ביום ראשון שינה פיקוד העורף את הנחיות ההתגוננות מקו חיפה צפונה - באזורי הגליל התחתון, הגליל העליון, המפרץ, הקריות, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן).

קראו גם:

מצב מיוחד בעורף

אמש (שני) התקבלה במשאל טלפוני דחוף בממשלה, הצעתו של שר הביטחון יואב גלנט להכריז על מצב מיוחד בעורף בכל שטח המדינה עד ליום שני הבא.

3 צפייה בגלריה
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט. דרוש שיפוץ
מקלט ציבורי
(צילום המחשה: קובי קואנקס)

יש להדגיש כי הכרזה על מצב מיוחד בעורף לא משפיעה על האזרחים, ולא מדובר במדיניות ההתגוננות או בהנחיות פיקוד העורף, אלא במצב שמאפשר לצה"ל ולרשויות המדינה לקבל במהירות החלטות על שינוי מהיר של המצב - כולל סמכויות לשר הכלכלה להשארת עובדים במקומות חיוניים וכדומה.
הכרזה זו מאפשרת לפיקוד העורף להפעיל סמכויות בצורה רציפה, ובין היתר להפעיל במהירות, במידת הצורך, התראות והנחיות לתושבים. מדובר בצעדי הכנה בלבד של העורף הישראלי".
בבת ים - יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף ובעירייה דווח כי מרכז החירום העירוני פועל מסביב לשעון ומוכן לכל הסלמה גם באזור שלנו.

הנחיות פיקוד העורף בהרצליה

נכון להיום (שלישי 06:00) לא השתנו הנחיות פיקוד העורף בהרצליה, ואנחנו עדיין במצב של שגרה דרוכה. הלימודים מתקיימים כרגיל, ואין שינוי בהנחיות לגבי מקומות עבודה או התקהלויות. עם זאת - חשוב להכיר את הנחיות פיקוד העורף ולוודא כי אתם מוכנים לכל מצב של שינוי פתאומי.

3 צפייה בגלריה
קציני פיקוד העורף
קציני פיקוד העורף
קציני פיקוד העורף
(צילום ארכיון: דובר צה"ל)

שימו לב להנחיות החשובות שחשוב להכיר כי הן מצילות חיים:

בתוך דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה, יש להיכנס לממ"ד או למקלט, ולשהות בו עשר דקות.
אין ממ״ד או מקלט משותף/ציבורי? היכנסו לחדר מדרגות פנימי, ואם אין כזה - היכנסו לחדר פנימי.
בשטח פתוח - התרחקו ככל האפשר מהרכב, שכבו על הרצפה וכסו את הראש עם הידיים.
באזור מיושב - היכנסו למקלט סמוך או לחדר מדרגות פנימי ועלו קומה.
נפלה רקטה באיזורכם? אנא הימנעו מהגעה לזירות, ואין להתקרב או לגעת בשרידי רקטות, העשויים להכיל חומרי נפץ - יש לדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל.
ניתן ורצוי להוריד את יישומון פיקוד העורף שמפעיל התרעות בטלפון במקרה של אזעקה והגדירו התרעה בהתאם למיקומכם.