ראש ארגון העצמאים והעסקים להב, עו"ד רועי כהן, סייר השבוע באזור השרון ופגש בעלי עסקים במשבר בענפים שנשארו מאחור. בעל אולם אירועים "קסיופאה" בהרצליה, אייל אוריאלי, מרגיש שהמדינה מתייחסת אליו כמו אל חנות פלאפל. "לא מבינים שלפתוח אולם מחדש זה מאות אלפי שקלים ובלי עזרה עדיף להישאר סגורים כי אף אחד לא מבטיח שלא יסגרו אותנו שוב".
1 צפייה בגלריה
כהן (מימין) עם בעלי העסקים בסיור בשרון
כהן (מימין) עם בעלי העסקים בסיור בשרון
כהן (מימין) עם בעלי העסקים בסיור בשרון
(צילום: טל קירשנבאום )
קראו גם >>>
"הענף זקוק באופן קריטי לסיוע כדי שיוכל להחזיר את מאות העובדים", אמר כהן. "המתווה שהוצא של 100 אנשים בפנים ו-200 אנשים בחוץ לא כלכלי".
מנהל קאנטרי רמת השרון, שי חורי, אומר באופן נחרץ שהמדינה מנותקת מהמציאות. "הקאנטרי לא יכול להתקיים בלי חוגים ופעילות לילדים. 30% הכנסות ועם 100% הוצאות זה מתכון לפשיטת רגל. כל מרכזי הספורט בבעלות פרטית יקרסו כמו מגדל קלפים".
לדברי ניר עוז, יו"ר ארגון מנהלי בריכות השחייה, "לא הגיוני שבקניון אפשר לקיים פעילויות לילדים ובקאנטרי לא".
במכון הכושר גרייטשייפ ברעננה היו בזמן הסיור רק ארבעה מתאמנים. לדברי הבעלים ירון סלע, המכהן כיושב ראש ארגון מכוני הכושר "מציאות כזאת תביא לענף לקרוס תוך חודשיים. צריך לזכור שהמחוסנים רובם מבוגרים ולכן רק 30% מהאוכלוסייה רלוונטיים לחדרי הכושר, ולכן אין חידוש מנויים. אם המדינה לא תיתן מענקי סיוע מיידיים, למעלה ממאה אלף העוסקים בענף הספורט והכושר ימצאו את עצמם ללא עבודה".
גם אסף קצין, בעל שתי מסעדות בחוף הים הרצליה שהיו סגורות כתשעה חודשים, נערך לחזרה לשגרה. "זו הוצאה של מאות אלפי שקלים לפתוח מחדש ואין כל פיצוי על כך".
נשיא להב דורש ממשרד האוצר לתת לעסקים מענק להתנעת העסק מחדש. לדבריו, "הסיור שערכנו בעסקים, במסעדות, במרכזי ספורט, בגני אולמות אירועים ובמכוני כושר חשף בפנינו את הניתוק והאטימות של הממשלה מהשטח. ראינו איך העסקים 'מדממים' ולאף אחד לא אכפת".