פורצי דרך: בימים אלו מושקות בעולם מסיכות אקטיביות להגנה מפני וירוס הקורונה העשויות נחושת מחומצנת. המסיכות הינן פרי פיתוח של חברתMedCu מהרצליה אשר יוצרו במסגרת שיתוף פעולה שיצר אורן רסולי, שותף בחברת סימיקומפ הישראלית ובין חברה סינית משנגחאי.
1 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי של בית חולים ליס עם המסיכות
הצוות הרפואי של בית חולים ליס עם המסיכות
הצוות הרפואי של בית חולים ליס עם המסיכות
(צילום: יח"צ)
השימוש בטכנולוגיית MedCu מאפשר להשמיד את הווירוסים תוך דקות לאחר מגע עם המסכה, ובכך מקטין בצורה משמעותית את הסיכוי להדבקה או הידבקות.
להבדיל ממסיכות רגילות (לדוגמה מסכות מנתחים או מסכות מתקדמות בתקן N95) אשר מתמקדות בסינון חלקיקים, המסכות האקטיביות שפיתחהMedCu מאפשרות, בנוסף לסינון, גם קטילה של וירוסים ובקטריות. לאחר לבישת מסיכה רגילה, בחשיפתה לוירוסים המסיכה הופכת לפריט מזוהם כאשר וירוסים דוגמת הקורונה יכולים לשרוד עליה למשך ימים. השימוש בטכנולוגיית MedCu מאפשר להשמיד את הווירוסים תוך דקות לאחר מגע עם המסכה, ובכך מקטין בצורה משמעותית את הסיכוי להדבקה או הידבקות. השילוב של הנחושת בבד המסכה נותן למסכה צבע כתום-ורוד ייחודי.
בסוף חודש מרץ, חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת Shanghai PeiJiu Medical Technologies Limited Company, חברה אשר נבחרה מטעם משרד הבריאות הסיני לאיתור פתרונות חדשניים לווירוס הקורונה. כחלק משיתוף פעולה זה רכשה החברה הסינית מעל 20 טון בד והתחייבה לרכישות של מעל 200 טון עד לסוף שנת 2020. החברה הסינית תשתמש בבדים של MedCu לצורך יצור מסכות מנתחים ומסכות 95-N, למכירה בסין, ישראל ומדינות נוספות.
כמו כן, תרמו החברות מעל 8,000 מסיכות מגן אקטיביות לבתי חולים ומוסדות גראטריים.