הסערה והגשמים הפוקדים את ישראל "הטביעו" את אזור השרון. עיקר המוקד בהצפות ענק הוא בעיר הוד השרון, שם הוצף כל איזור דרום מערב העיר. קניון מרגליות הוצף, אנשים לכודים עדיין ברכביהם, ופעולות החילוץ נמשכות ברגעים אלו.
2 צפייה בגלריה
הוד השרון מוצפת
הוד השרון מוצפת
הוד השרון מוצפת
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
10 צוותי כיבוי וחילוץ פועלים בהצפה גדולה ברחוב האודם, שביל התיכון וזבוטינסקי בהוד השרון. הצוותים בשטח מדווחים על מעליות חנינונים ובתים שמוצפים ופועלים בכמה גזרות במקביל. הופעל סיוע מחוזי והוקפצה גם יחידת להבה למקום.
גם הרצליה סובלת מנזקי ההצפות, כך חנויות רבות הוצפו באלפי ליטרים של מי גשמים, וסחורה באלפי שקלים ניזוקה. בתים בהרצליה בפיתוח הוצפו, ותושבים זועקים "כי אין להם בית יותר".
בכפר סבא גם נרשמו הצפות ברוטשילד, ברחוב הגר"א ובמספר חנויות ברחוב ויצמן לכיון מזרח.
רעננה אף היא סובלת מההצפות, ברחוב אחוזה הוצף הביוב המרכזי, והמיםן זורמים לאורך הרחוב: "זה נחל אחוזה - לא רחוב", אומרים תושבים.
צילום: אוהד שחרור. פורום תושבים רעננה
גם ברמת השרון נרשמו הצפות רבות, בעיקר ברחוב אוסישקין.
מעיריית הוד השרון נמסר: "גשם רציף וחריג בעוצמתו הביא לעליית נחלים על גדותיהם. צוותי העירייה פועלים בשטח, על מנת לתת את מלוא המענים. המנעו מתנועת רכבים מיותרת עד לירידת המפלס. כמו כן, המנעו ככל האפשר ממעליות וחניונים. במידה ויש לכם חניון בבניין, ודאו עם ועד הבית שהמשאבות עובדות. דווחו למוקד העירוני על כל חשש להצפה של בית. הישארו במקומות יבשים. ניתן לפנות למוקד העירוני גם בווטסאפ 050- 2344446".
2 צפייה בגלריה
אנשים לכודים ברכביהם
אנשים לכודים ברכביהם
אנשים לכודים ברכביהם
(צילום: פרטי)
מחלף גלילות נחסם לתנועה עקב הצפה. ממשטרת ישראל נמסר: "חסימות עקב הצפה במחלף גלילות כביש 2 לצפון. כביש 5 ממערב לכביש 2 לצפון. מדרך נמיר לכביש 2 לצפון. מרחוב יוניצ'מן לכביש 2 לצפון. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות דרך כביש 20.
לקראת הערב ייחלש הגשם וההפוגות יתארכו. בשישי ובשבת יהיה קריר ומעונן חלקית ויש עדיין סיכוי לגשם מקומי קצר. בתחילת השבוע הבא לא צפוי גשם. מידות החום החזויות היום והלילה: ירושלים 10-13, תל אביב 16-19, חיפה 14-16, צפת 10-12, קצרין 13-15, טבריה 16-20, נצרת 13-16, עפולה 13-18, בית שאן 16-21, לוד 14-19, אשדוד 15-19, עין גדי 19-25, באר שבע 12-19, מצפה רמון 9-15 ובאילת 16-24.