שלושה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי החליטו שחשוב להם לחזק את הקשר עם האוכלוסייה המבוגרת באזור בו הם גרים ולומדים. כדי לסייע בתקופה הקשה הזו של ריחוק החברתי, הם העניקו לקשישים משלוחי מנות ובהן מכתבים שמטרתם לשמח את האוכלוסייה המבוגרת בתקופה הזו ולייצר קשר בין קבוצות הגיל האלה. הם יצרו קשר עם הקהילה התומכת בעיר שמופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה וביחד העניקו משלוחי מנות ושמחו כ-100 קשישות וקשישים.
1 צפייה בגלריה
הסטודנטים משמחים את קשישי הרצליה
הסטודנטים משמחים את קשישי הרצליה
הסטודנטים משמחים את קשישי הרצליה
(צילום: צביקה אדלר)
קראו גם >>>
אחרי שנה שלמה של סגרים וריחוק חברתי חברי הקהילה התומכת בהרצליה שמופעלת על ידי נטלי שירותי רפואה, המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעירייה ועמותת ע.ל.ה - העמותה למען הקשיש, זכו להפגת בדידות בצורה יצירתית ומיוחדת. לכבוד חג פורים, סטודנטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ארזו כ-100 משלוחי מנות והגיעו עד לביתם של חברי הקהילה על מנת להעניק להם את משלוחי המנות ולשמח אותם. הסטודנטים שהובילו את הפרויקט אמרו: "התרגשנו מאוד לראות עד כמה זה שימח אותם".
שחר עזריה (26), נדב לויטה (25) ויובל מלול (24) הם סטודנטים שלומדים בשנה השנייה בתואר ראשון בממשל דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. "במהלך אחד השיעורים שוחחנו על ההשלכות של הקורונה בהיבט הפסיכולוגי והנפשי ולא רק הבריאותי והכלכלי", סיפר לויטה. "הסכמנו שבני הגיל השלישי זו הקבוצה שנפגעה באופן הכי קשה בהיבטים הללו וכך עלה הרעיון למיזם הזה"
מובילי הפרויקט סיפרו כי הם חשבו על כל מיני דרכים לשמח אותם ולהכין להם משלוחי מנות אבל הוחלט גם לצרף מכתבים עם פרטים למקרה שהקשישים ירצו לשמור על קשר עם נותני המשלוחים. "המטרה העיקרית הייתה לייצר קשר עם האוכלוסייה המבוגרת", הסבירו.
"יחד עם רכזת הקהילה התומכת של נטלי שירותי רפואה, יהודית קדם, הצלחנו להגיע לכ-100 קשישים שרובם ניצולי שואה", סיפר לויטה. "אבות הקהילה התומכת המתינו לנו בכתובות של חברי הקהילה, היה חשוב מאוד שהם יראו שם מישהו שהם מכירים ומכיר אותם, נפגשנו איתם והענקנו להם את משלוחי המנות".
המפגשים היו מרגשים מאוד וחברי הקהילה התומכת אמרו: "זה כל כך מרגש ומשמח ואנחנו מעריכים את זה מאוד". עשרות משלוחי המנות וחלוקתן בוצעו על ידי מתנדבים רבים שכללו סטודנטים מהמרכז הבינתחומי ואנשי הצוות של הקהילה התומכת. במשלוחים היו ממתקים, חטיפים והמכתבים האישיים. המפגש בין הסטודנטים לחברי הקהילה שיפר את מצב רוחם בצורה משמעותית.
לויטה סיפר שהמפגש עם האוכלוסייה המבוגרת נגע בו מאוד: "הופתעתי מהעוצמות אנשים חיכו לזה כל היום. כשדפקנו להם בדלת הם אפילו לא שאלו מי זה כי ידעו שאנחנו מגיעים. הם היו על סף דמעות ואחר כך נכנסתי לאותו ולקח לי כמה דקות לעכל עד כמה הדבר הקטן הזה משמעותי. כי באמת עשינו להם את השבוע ואני באמת מקווה שבעזרת המכתבים שהשארנו להם הם ימשיכו לשמור על קשר. כשמסתכלים על השנה האחרונה מבינים שאם הדור שלנו לא יעשה משהו – האנשים האלה יהפכו לשקופים".
תוכניות "קהילות תומכות" בהרצליה פועלת בשיתוף המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית הרצליה, ועמותת ע.ל.ה- העמותה למען הקשיש בהרצליה ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם, בתוך כך חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, פעילויות העשרה, סיוע בתחזוקת הבית ועוד.