שני תושבי רמת השרון, פנינה שוהנדלר ויעקב כהן, המתגוררים בצמוד לחורשת עמל, עצרו ביום שני השבוע את תחילת העבודות לכריתת עצים בחורשה. השניים הציגו בפני השוטר והפקח שהיו במקום צו עיכוב ביצוע ארעי לכריתה והעבודות לבניית בית הספר יעל רום בחורשה. עד שהוצג הצו, עץ אחד כבר נכרת.
1 צפייה בגלריה
העץ שנכרת. עבודות הכריתה נעצרו
העץ שנכרת. עבודות הכריתה נעצרו
העץ שנכרת. עבודות הכריתה נעצרו
(צילום: יפה שגיא)
קראו גם >>>
הצו הוצא יום קודם לכן על ידי השופטת הדס עובדיה מבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו. כמה שעות קודם לכן דחתה השופטת את עתירתם של התושבים אילן שוורץ, גדעון אליעזר מרץ ויעקב כהן, באמצעות עו"ד תום סטרוגו. העותרים, חברי ועד הפעולה להצלת החורשה, מתנגדים לבניית בית הספר במקום, ונקטו במהלך השנים הליכים משפטיים שנועדו למנוע את הקמתו.
כזכור, דחתה ועד הערר את טענות העותרים לביטול החלטת רשות הרישוי להתיר את הקמת בית הספר, ומליאת מועצת העיר, שבחנה חלופות שונות, אישרה את חלופת חורשת עמל כבר באוגוסט 2019. חברי ועד הפעולה עתרו לביטול החלטת המליאה והגיעו עד לבית המשפט העליון. הדיון צפוי להיערך ב-1 ביולי. בנוסף עתרו נגד פקיד היערות לביטול הרישיון לכריתת 80 עצים בוגרים והצליחו לעכב את הכריתה.
"לא מצאתי ממש בטענות העותרים", כתבה השופטת עובדיה והתייחסה לטענות כנגד עצם בנייתו על שטח ציבורי פתוח (שצ"פ) ופגיעה בשטחים ירוקים, וכן כנגד תכנון המבנה, חריגה מאחוזי בנייה ומחסור במקומות חנייה. כאמור, שעות אחדות לאחר מכן נענתה השופטת לבקשת העותרים להוציא צו עיכוב ביצוע ארעי.
לדברי הוועד להצלת החורשה, העיכוב ניתן כדי לאפשר דיון מכריע בבית המשפט העליון.
ראש העירייה אבי גרובר הגיב לדחיית העתירה: "בית המשפט קבע באופן ברור ומוחלט שכל טענות העותרים אינן רלוונטיות ואני מקווה שבזאת באה לסיומה הסאגה האין סופית הזו".
יו"ר הנהגת ההורים היישובית איתי קפלינסקי הוסיף: "אני מצפה מהעירייה להתחיל בעבודות הבנייה, ביתר שאת, כדי שתלמידי יעל רום ייכנסו למשכן הקבע כבר במהלך שנה"ל תשפ"ב. אני קורא לנציגי השכנים להכיר במציאות ולשבת עם ההורים ועם ההנהלה על מנת לפתח יחסי שכנות טובים".
מטעם הוועד להצלת חורשת העמל נמסר: "אין לנו כלום נגד ההורים. כל ההתנהלות שלנו היא מול ראש העירייה. הילדים הפכו לכלי משחק ואנחנו, חברי הוועד, לשק חבטות. אנחנו ממשיכים את המאבק על חורשת העמל ומחכים לדיון בעליון. נציין, כי הצעות פשרה שהועלו על ידי חברי מועצה נדחו על ידי גרובר ובכך הוא מונע פתרון מהיר ונכון שיהיה מקובל על כולם".
ואכן, כמה חברי מועצה מנסים בחודשים האחרונים להביא לפשרה. בין החלופות שהוצעו על ידי עידן למדן וגיא קלנר - בנייה של בית ספר קטן יותר בחורשת העמל ושימוש במבנה הקיים של אשכול פיס והעברת פעילותו למבנה חדש. "מטרתנו הייתה להגיע להסכמה, לשים קץ לסכסוך ולהרגיע את הרוחות", אומר עידן למדן, ומציין שההצעות נדחו גם על ידי הנהגת ההורים.
לדברי יו"ר הנהגת ההורים איתי קפלינסקי, "כל שינוי דורש היתר בנייה חדש שאינו ריאלי כי יעכב את התחלת הבנייה בשנה נוספת. ההורים וילדיהם, שמרגישים שהוחזקו כבני ערובה על ידי קומץ שכנים במשך כמה שנים, לא מעלים על דעתם לקבל הצעת פשרה אחרי זמן המתנה כה ארוך כשכל הערכאות הרלבנטיות דחו את ההתנגדויות והערעורים של השכנים".