אתר העיתונות העצמאי "המקום הכי חם בגיהינום" פרסם בסוף השבוע מקבץ עדויות על מספר תלמידות (היום בוגרות) שניהלו במשלך השנים מגעים וקשרים מיניים עם אחד מהמורים הנערצים בהוד השרון, ל. ב.
1 צפייה בגלריה
קשרים מיניים לאורך שנים
קשרים מיניים לאורך שנים
קשרים מיניים לאורך שנים
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
על פי העדויות שנחשפו, ל, נשוי ואב לשניים, נהג לקיים יחסים אינטימיים עם תלמידות שונות במועדים שונים, וכי "קשר שתיקה" נרקם במשך שנים בין תלמידותיו שמנעו את חשיפת הפרשה בפני רשויות החוק. המורה הושעה מעבודתו והפרקליטות טרם קיבלה החלטה בפרשה.
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי הורה לאגף החינוך בעירייה לשלוח לכלל הורי התלמידים בעיר מכתב בנוגע לפגיעות מיניות במערכת החינוך העירונית בעקבות תלונות של תלמידות לשעבר, בו פורטו דרכי הטיפול של העירייה ואגף החינוך במקרה מיום היוודע דבר החקירה ועד לאחרונה ובתוכן מהלכים שבוצעו לאיתור חשדות למעגלי נפגעות ונפגעים במערכת החינוך, תוך מגבלות בעניין מצד גורמי חקירה וממשל.
"בחודש אוקטובר 2020", נכתב, "הובא לידיעתנו כי נפתחה חקירה פלילית כנגד מורה המועסק בתיכון רמון בעיר ומפעיל פעילות פנאי מוזיקלית בשעות אחר הצהרים בחטיבות השחר ועתידים, זאת בחשד לעבירות מין על פי תלונות של תלמידות לשעבר. עם קבלת ההודעה ובהתאם לחוק, זומן המורה לשימוע והוא הושעה מעבודתו, עד לקבלת החלטת הפרקליטות בעניינו.
"אגף החינוך בעיריית הוד השרון, השירות הפסיכולוגי החינוכי והפיקוח במשרד החינוך לרבות מדריכת המיניות, גיבשו והפעילו תכנית התערבות במוסדות החינוך נוכח המקרה, זאת מתוך מטרה לתת מענה אישי לתלמידות ולתלמידים שהכירו את המורה, לקיים שיח אישי ולאתר מעגלי פגיעה נוספים במידה ויש כאלה. מאחר והנושא היה בעיצומה של חקירה הוא טופל בהתאם להנחיות המשטרה והייעוץ המשפטי במשרד החינוך.
"במקביל, יועצות בתי הספר הונחו לעקוב מקרוב אחר תלמידות ותלמידים שהיו בקשר עם המורה, שוחחנו עם תלמידות ותלמידים והאירוע הובא לדיון עם פורום הנהגת ההורים היישובית. עם החזרה ללימודים סדירים בין הסגרים, התקיימו בחטיבות הביניים ובתיכונים שעורי חינוך בנושא מניעת פגיעות מיניות בילדים ובני נוער שכללו גם את הבהרת המונחים פגיעה מינית, נורות אזהרה, יחסי סמכות וחשיבותה של הפניה לעזרה.
"יש לציין כי נושא החינוך למיניות בטוחה והקפדה על סביבת לימודים בטוחה וזיהוי התנהגות מינית טורפת הוא נושא מרכזי בשיח החינוכי בעיר. כחלק מהשיח שעלה הוחלט על ידי הנהלת עיריית הוד השרון לקיים סדנאות בהנחיית מרכז הסיוע לנפגעי/ות תקיפה מינית לכלל התלמידים לפי התוכניות של המרכז. הטיפול בתוך מסגרות החינוך נמשך עד עצם היום הזה ואיתה הלמידה של מערכת החינוך העירונית שנועדה לאתר ולמנוע מקרים דומים.
"אנו מודעות ומודעים, לכאב, לבלבול ולהלם שעצם החשד למעשים כאלה עשוי לעורר, לא רק בקרב תלמידות ותלמידים בהווה, אלא גם בקרב תלמידות ותלמידי עבר אשר נחשפים היום למעשים. בשל חשיבות העניין וחומרתו ומתוך מטרה לתת מענה אישי לכל אחת/ד, יעמיד השירות הפסיכולוגי קו חם בימים א-ה בין השעות 8:00-16:00 בטלפון 09-8894370. ניתן לפנות לשירות הפסיכולוגי בסוף השבוע באמצעות המוקד העירוני (108).
"כמו כן, הורים, תלמידות ותלמידים מוזמנות/ים לפנות לייעוץ בתוך בתי הספר הרלבנטיים.אנו נמשיך לעשות הכל כדי להבטיח סביבת לימודים בטוחה לתלמידות ותלמידי העיר ומבקשים מכל מי שחש שנפגע/ה כתוצאה מהתנהגות מינית פוגענית, לפנות לעזרה, סיוע וליווי".
עוד הוסיף כוכבי לאחר פרסום הכתבה כי "העדויות אותן קראנו שאף אם לא יוגש בגינן כתב אישום, מהוות סטייה חריגה ובלתי נסלחת מנורמות ההתנהגות המצופות מאיש חינוך. כבוגר מערכת החינוך העירונית, כאבא לילדות במערכת החינוך הזאת וכראש העירייה המופקד על אמון התלמידות, התלמידים וההורים במערכת החינוך הזאת אכתוב בצורה שאינה משתמעת לשני פנים.
"אני מכיר מקרוב את החששות, הפחדים והדאגות של נפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואת קשרי השתיקה שמאפשרים למעשים להתקיים לעתים לאורך שנים. בשנתיים האחרונות עשינו ואנחנו עושים פעולות רבות שנועדו למוסס את הקשר הזה, לאפשר לנפגעות ולנפגעים לצעוד קדימה ולבקש צדק. החברה כולה עוברת בשנים האחרונות תהליכים שמאפשרים זאת יותר מבעבר ועדיין הדרך ארוכה.
"אני מבקש בכל לשון של בקשה מכל מי שנחשפו או נפגעו מהתנהגויות אלימות שכאלה, לפנות, גם אלי באופן ישיר כדי לקבל את הסיוע, הליווי והתמיכה שיש בידינו לתת. אני יודע שזה קשה. אני יודע שלפעמים זה נראה שהמערכות על הסרבול הקיים בהן, נתפסות כשואפות בעצמן להשתיק מקרים כאלה. לא אצלנו. בבקשה תפנו".
עו"ד עדי כרמלי המייצג את ל.ב מסר: "מרשי נחקר ומסר את גרסתו לחשדות, בסיום החקירה שוחרר לביתו. בשלב זה כשהחקירה בעיצומה , כל תגובה לגופם של דברים עלולה לשבש ולהכשיל את החקירה. טוב, נכון וראוי כי דברינו יובאו בעת הזו מול המשטרה במטרה לקדם את החקירה עד להגעה לחקר האמת".
ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את התנהלות המורה. מיד עם קבלת המידע אודותיו הוא הושעה מידית מעבודתו על ידי הרשות. במקביל, מונה צוות רב מקצועי מטעם המשרד והרשות כדי ללוות באופן צמוד את התלמידות הנפגעות ואת כלל תלמידי בתי הספר בהם עבד המורה".
מהפרקליטות נמסר כי התיק נמצא בבחינה וטרם התקבלו בו החלטה.