זוגות שרבים ובהמשך מתגרשים הם לצערנו דבר שבשגרה, אבל מה לגבי זוגות טריים יחסית שמסתכסכים, מתגוררים באותו הבית ואינם מחליפים מילה במשך שבועות? כך קרה לאחרונה לזוג מהאזור שהחליט לפרק את החבילה אחרי מסע מתיש שהחל בוויכוח זניח, נמשך בחרם והסתיים בהסכם להפרדת כוחות.
1 צפייה בגלריה
האשה נקלעה למצוקה משתיקת הבעל
האשה נקלעה למצוקה משתיקת הבעל
האשה נקלעה למצוקה משתיקת הבעל
(צילום המחשה: Shutterstock)
הכל החל כשהאישה הגיעה למשרדה של עורכת הדין זהר רון וסיפרה כי בעלה פתח מולה בלוחמה פסיכולוגית. "הניצוץ לכך היה בגלל שטות, מריבה אחת קטנה וטפשית שבגללה הוא פשוט השתגע", סיפרה. "בסך הכל התווכחנו על אי־סדר בבית. ביקשתי ממנו לשים את נעליו במקום והוא התחיל לצעוק עליי שזה גם הבית שלו והוא ישים אותם איפה שבא לו. אחר כך הוא כבר טען שאני מנסה להשתלט לו על החיים. ביקשתי ממנו שלא ירים עליי את קולו, והוא ענה בתגובה: 'לא תזכי לשמוע את הקול שלי יותר'".
האישה הנסערת הוסיפה וסיפרה כי המשך הוויכוח קיבל תפנית אחרת: "הוא לא הבין שבסך הכל בקשתי את זה ממנו כדי שיהיה לנו נעים לחיות באותו הבית, אבל הוא נסחף והטיח בי שוב: 'יותר לא תשמעי אותי'". לדבריה, מאותו הרגע החיים עם בעלה הפכו לבלתי אפשריים.
"הוא התעלם מכל מה שאמרתי לו והתייחס אליי כאילו אני אוויר", הסבירה. "אפילו שאלות פשוטות כמו האם נשארו מים חמים במקלחת לא נענו. הבנתי שבאמת אין עם מי לדבר. הוא עשה עצמו כחירש ואילם בכל פעם שפניתי אליו. לאחרונה הוא השאיר לי פתקים שפיזר בכל הבית ואפילו תלה על המקרר: 'רוצה להתגרש'. כתבתי לו על פתק תשובה: 'תתבייש! עכשיו גם אני רוצה להתגרש'".
האישה הכאובה ציינה כי "אי־אפשר לנהל חיים משותפים עם בן זוג שמתעלם, עושה פיל מזבוב, רב על שטויות ומתנהג בצורה כזו מנותקת. כבר למעלה מחודשיים שאין בינינו תקשורת. ניסיתי לדבר עם חמותי כדי שתעזור לנו לצאת מהמצב הזה ותדבר איתו, אבל היא אמרה: 'אני לא מתערבת! הוא ילד גדול ואחראי למעשיו'".
בשלב זה הבינה האישה כי הפתרון לא יבוא מהמשפחה, במיוחד אחרי שאמו של בעלה ביקשה ממנה כי לא תפנה אליה יותר. לדבריה, אמרה לה האם כי אם בנה לא רוצה לדבר איתה כנראה שיש לו סיבה טובה לכך.
"הצעתי לו ללכת לייעוץ זוגי או לגישור כדי שננסה לתקשר שוב האחד עם השניה, אבל הוא התעלם גם מזה", סיכמה האישה. "מזל שזה קרה חודשים ספורים לאחר שנישאנו ולפני שהרחבנו את המשפחה. היום אני כבר מבינה שעם בעל כזה אין לי שותף לחיים".
עו"ד רון אומרת כי במקרים מסוג זה הרצון להתגרש מובן, כי אין אפשרות לנהל חיי זוגיות ללא שיח. כשאחד הצדדים בוחר להתחפר בשתיקה במקום לפתור את הבעיות, הדבר מוביל למבוי סתום.