בעקבות הפיגוע בחדרה בו נרצחו שני אנשים ונפצעו חמישה הוחלט בחלק מערי השרון לתגבר משמעותית את האבטחה ברחובות וכן את הסיורים, זאת עקב החשש כי "יהיו מחבלים נוספים שיקבלו עידוד מהפיגוע בחדרה".
1 צפייה בגלריה
היערכות מוגברת
היערכות מוגברת
היערכות מוגברת
(צילום המחשה: ארכיון דוברות המשטרה)
קראו גם >>>>
ראש עיריית כפר סבא רפי סער, הודיע כי קיים הערכת מצב בה הנחה לתגבר את כוחות השיטור העירוני והסיור בכפר סבא, ולגלות דריכות גבוהה במיוחד בימים הקרובים. בשער היישוב כוכב יאיר-צור יגאל הוחלט לבצע בקרה קפדנית לנכנסים וליוצאים. והיום בבוקר (שני) תתקיים הערכת מצב והתייעצות עם מפקד כוחות צה"ל במרחב התפר ומפקדי משטרת ישראל במרחב, בכדי להדק את האבטחה ביישוב ובסביבתו, ממזרח וממערב, ולוודא שהביטחון האישי נשמר.
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, פרסם אף הוא כי יש חשש כי מדובר בגל פיגועים עתידי והורה להגביר עירנות: "הטרור מרים את ראשו ופוגע במרכזי ערים בניסיון לפגוע במרקם חיינו והלב מדמם עם התמונות הקשות והידיעה על הנרצחים, העולמות שנופצו לרסיסים והפצועים שלפניהם דרך ארוכה לשיקום", כתב כוכבי, "לאחר שיחות ראשוניות ובעוד אנו מחכים להערכת המצב של שירותי הביטחון לאור מה שמסתמן כגל שעשוי להכות במקומות נוספים, ברור כי על כולנו להגביר עירנות. בכל מצב חשוד, יש לפנות מיד למשטרה. ביחד עם תחנת כפר סבא והסיור העירוני תתוגבר הנוכחות במרחב הציבורי המוביל אל העיר ובתוכה באופן מיידי, והנחיות לתגבור הביטחון במתחמים הומי אדם הועברו ויחודדו על ידי אגף הביטחון העירוני".
ראש המועצה יובל ארד: "ככל הנראה, רצף הפיגועים הנוכחי מלמד שימים לא פשוטים לפנינו ברחבי הארץ. אני סומך על כוחות הביטחון והמשטרה שידעו בעת הזו, לפעול באופן נמרץ כדי לעצור את גל הפיגועים. אני קורא לשמור על עירנות מירבית".