תושב הרצליה בתחילת שנות ה-60 לחייו, עבר ניתוח לקיצור קיבה במדיקל סנטר בהרצליה וכעת הוא תובע את המנתח ואת המרכז בטענה שנאלץ לעבור שני ניתוחים נוספים.
1 צפייה בגלריה
"למנותח נגרמו נזקים בלתי הפיכים"
"למנותח נגרמו נזקים בלתי הפיכים"
"למנותח נגרמו נזקים בלתי הפיכים"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
באמצעות עו"ד ישר יעקובי ובוריס לויאב, הגיש התושב, שהפך לנכה, תביעה על נזקי גוף בטענה לרשלנות רפואית. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נגד הרופא שניתח אותו, המרכז הרפואי ומדינת ישראל. בתביעה נטען, שמדובר ברשלנות רפואית חמורה בביצוע הניתוח לקיצור קיבה ובטיפול שלאחריו, והתוצאה היא נזקים קשים ובלתי הפיכים שנגרמו למנותח.
על פי התביעה, האיש עמד בקריטריונים לביצוע ניתוח שרוול קיבה שבוצע בסוף שנת 2014. אלא שכעבור חמישה ימים הוא הגיע למיון ב"שיבא" כשהוא סובל מחום, צמרמורות, קוצר נשימה, חיוורון ועוד. רק כעבור יומיים הוא עבר ניתוח נוסף, שמצא כי יש דליפה בקו הסיכות של הניתוח הראשון. לאחר הניתוח הוא אושפז בטיפול נמרץ וכשמצבו לא השתפר, הוא עבר ניתוח נוסף שהצביע על נקב בשרוול הקיבה. בהמשך אושפז האיש פעמים רבות בבית החולים ונותר נכה.
בחוות דעת של פרופ' מומחה לכירורגיה שצורפה לתביעה, נטען כי "הניתוח הראשון שבוצע ב'הרצליה מדיקל סנטר', בוצע בחוסר זהירות החורגת מהפרקטיקה הרפואית. התביעה מוסיפה, כי "התוצאה הסופית גרמה לא רק לנזק קוסמטי הכולל צלקות נרחבות ומכוערות, אם כי גם נזק תפקודי מלא, אשר גרם לפיטוריו מעבודתו בשנת 2015 ולהיותו מובטל עד היום".
על פי חוות הדעת, האיש סובל מנכות של 20% בשל צלקות בגוף, יש לו הפרעות בדרכי העיכול והוא נאלץ לעבור ניתוח כריתת כיס מרה.
מהמרכז הרפואי מדיקל סנטר בהרצליה טרם נמסר תגובה.