תלונות רבות על חוסר אכיפת איסוף צואת כלבים הגיעו ל"מיינט הרצליה" בשבוע האחרון. מהתלונות עולה כי בחודשים האחרונים, אולי בעקבות הקורונה, התגברה התופעה בעיקר בגינות הציבוריות: "זו תופעה שלא ראינו קודם בחומרה שלה", הם אומרים.
1 צפייה בגלריה
גינת משחקים בגן רש"ל
גינת משחקים בגן רש"ל
גינת משחקים בגן רש"ל
(צילום: פרטי)
תושבת גן רש"ל, קרן רנרט: "לפני 3 חודשים עברתי לגן רש"ל בהרצליה. שכונה מאוד חביבה, גרים כאן בעיקר משפחות. אני מטיילת עם הכלבים שלי כל יום בבוקר ובערב ולצערי הרב, אני רואה שאנשים כאן באופן קבוע לא מרימים את הקקי של הכלב שלהם. רובם הולכים בלי שקיות.
"יש כאלה ששולחים את הילדים הקטנים שלהם לטיול עם הכלב וכמובן שהילדים לא מרימים. בכל מקום- בכביש ובמדרכות מרוח צואת כלבים. תופעה מזעזעת בעיניי".
תושבת נוספת מוסיפה: "זה ממש חוצפה לא להרים. לאנשים פשוט לא אכפת מהסביבה שלהם ואז השכנים שגם ככה לא אוהבים כלבים מתלוננים ובצדק. אבל חשוב להבהיר. אלה שלא מרימים את הצואה, עושים נזק לכל בעלי הכלבים, אבל הם לא שונים מהישראלי המכוער שמטנף ומשאיר לכלוך וזבל בכל מקום גם בלי כלב. בשני המקרים מדובר בעבריינים לכל דבר".
לקרן יש גם פתרון ראוי לדעתה למיגור התופעה: "העיריות חייבות להגביר אכיפה ולהעלות את הקנס ל-1500 שקל. לשים מצלמות בכל מקום. לא ייתכן שלאנשים פשוט לא אכפת מהסביבה. מדובר בהתנהגות בזויה. גם ככה הרצליה היא עיר שלא דואגת לכלבים. בכל מקום כמעט יש שלט 'אין כניסה לכלבים'. לים, אסור לקחת אותם. חבל מאוד שלא ידעתי את האינפורמציה הזאת לפני שעברתי מתל אביב. להרצליה יש הרבה מה ללמוד מחולדאי. לא ברור לי למה זה המצב כאן, שכמעט בכל בית יש כלב".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הרצליה אוהבת כלבים ועיריית הרצליה פועלת רבות למען רווחת הכלבים בעיר ובעליהם. העירייה משקיעה בתפעול כלבייה, שהיא מהכלביות החדישות והמשודרגות בארץ, בפעילות רפואית וטרינרית, בהפקת ימי אימוץ כלבים בשיתוף עם עמותות בעלי החיים ובהקמת גינות כלבים ייעודיות. העירייה אוכפת את נושא איסוף צואת כלבים – והקנס על אי איסוף צואה הוא 730 שקל. לצערנו לא ניתן להציב פקח בכל מקום ובכל עת ולכן - במקרה שנתקלתם במפגע מסוג זה אנא פנו אלינו, בזמן אמת, למוקד העירוני בטלפון 106, 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע".