הנה באה הרכבת: מנהל התכנון בוועדה לתשתיות לאומיות מציג את התכנית לקווי המטרו הראשונים – M3 ו-M1 במקטעו הדרומי והן נחשפו לראשונה אמש (שלישי) באתר ynet.
3 צפייה בגלריה
מסלול קו המטרו
מסלול קו המטרו
מסלול קו המטרו
(צילומים: אתר ynet ושאטרסטוק)
על פי הפרסום, אורך קו M3 הוא 38 ק"מ והוא כולל 24 תחנות, ש-12 מהן יחוברו לרכבת הקלה, הרכבת וקווי המטרו האחרים. הקו ישרת את הרצליה, רמת השרון, תל אביב, פתח תקווה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן, אור יהודה, אזור, חולון ובת ים וכולל שלוחה לנתב"ג.
הקו יחבר מרכזי תעסוקה בהרצליה פיתוח, רמת החייל, קריית אריה, חולון מזרח ובת ים וייתן מענה לתכניות בחוף התכלת, מערב רמת השרון, גלילות, נווה שרת, גבעת שמואל, מחנה תל השומר ואור יהודה, ולתכניות בפנחס רוזן בתל אביב, לוי אשכול בקרית אונו וציר יוספטל בחולון.
3 צפייה בגלריה
הקו יחבר אזורי תעסוקה
הקו יחבר אזורי תעסוקה
הקו יחבר אזורי תעסוקה
(צילום ועיבוד: אתר ynet)
ובתוך כך, ראש עיריית הרצליה משה פדלון הסיר מסדר היום את הצעתו של חבר המועצה אייל פביאן מסיעת "החופש לבחור" העוסקת בקווי המטרו. פביאן הציע כי ראש העירייה והגורמים הרלוונטיים בעירייה יציגו את כל המידע בדבר תוכניות המטרו והתהליכים הכרוכים בתכנון ובהקמת הפרויקט ואת כל הפעולות אשר בוצעו ואשר מתוכננות להתבצע מטעם העירייה כדי להבטיח שהעיר ותושביה יקבלו את מערכת ההיסעים, הקווים והתחנות, הנכונים והיעילים ביותר, לקיים במועצה דיון ולקבל החלטות מה העירייה צריכה לעשות בעניין מול מוסדות התכנון הארציים.
3 צפייה בגלריה
(איל פביאן | צילום: דני שביט)
פביאן אמר אמש בלאחר שהוסרה ההצעה כי ראש העירייה לא נימק כלל מדוע הוא מסיר את הצעתו זו מסדר היום: "מדהים שהצעה זו, כמו עוד הצעה חשובה שלי, הוסרה מסדר היום ללא שניתן לה נימוק כלל, להוציא את העובדה שמי שהעלה אותה הוא נציג מהאופוזיציה. ככה לא מתנהלים".