כבוד: מנוחה ברדה, חובשת קרבית בגדוד 55 בתותחנים, המתגוררת בדירת חיילים בודדים משוחררים בהרצליה היא מצטיינת הנשיא לשנת 2020.
1 צפייה בגלריה
מנוחה ברדה
מנוחה ברדה
מנוחה ברדה
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>
ברדה, שהגיעה מבית חרדי, התגייסה לצה"ל, למרות שהדבר לא היה מקובל בקהילה בה היא מתגוררת: "באתי מבית חרדי והתגייסתי לצבא למרות שזה לא היה מקובל בקהילה שאני גרה בה. רציתי להיות חובשת בצבא, אבל בגיוס שיבצו אותי לחיל האוויר. בבקו"ם דיברתי עם קצין מיון, שאמר לי לצאת ללוחמה ומשם לקורס חובשים, ושובצתי בחיל התותחנים.
"לא ידעתי מה זה אומר להיות לוחמת, ועשיתי את המסלול שהיה מאוד מאתגר בשבילי. בנוסף, הקושי הגדול הוא שתוך כדי הייתי צריכה לדאוג לאיפה לישון ומה להכין לשבת, כי לא היה לי אף אחד שיבשל או יכבס בשבילי. לאורך השירות שלי הכרתי חברים ואנשים מדהימים. הכרתי הורים של חברים שבכל טקס היו מגיעים ונותנים לי להרגיש הכי משפחתי שאפשר, כי לטקסים שלי אף אחד לא היה מגיע.
"הכרתי חברים ומפקדים מדהימים וקצינה שהבטיחה לעשות הכול לעזור לי למצוא מקום מגורים טוב, ומצאה לי בית בהרצליה של חיילים בודדים - וגם שם פגשתי אנשים שהאמינו בי, דחפו אותי קדימה ונתנו לי כל מה שהייתי צריכה".
במהלך השירות הכירה את בן זוגה: "זו הייתה החוויה הכי טובה בשירות הייתה חד משמעית כשהכרתי את בן הזוג שלי. הוא לפי דעתי המצטיין האמיתי, שלאורך השירות שלי תמיד תמך, עזר, עודד והרים, ואין לי מספיק מילים להודות לו".