הוועדה המחוזית המשותפת למחוזות תל-אביב והמרכז בראשות האדריכלית דניאלה פוסק אישרה מסמך מדיניות מנחה לתוכנית תעש השרון. על פי המסמך, בקרקע עליה פעל במשך עשרות שנים מפעל תעשיית נשק, יוקם רובע מגורים ותעסוקה חדש באזור השרון. במקביל לקידום התוכנית מקדמת רשות המים מכרז לטיהור הקרקע המזוהמת שנמצא בעיצומו.  
2 צפייה בגלריה
עיר התע"ש - 23 אלף יחידות דיור
עיר התע"ש - 23 אלף יחידות דיור
עיר התע"ש - 36 אלף יחידות דיור
(צילום הדמיה: מנהל מקרקעי ישראל)
קראו גם >>>>
מדובר בשטח של כ-7,500 דונם המצוי בתחום המוניציפלי של 4 רשויות מקומיות: רמת השרון, הרצליה, הוד השרון, ומועצה אזורית דרום השרון. את מסמך המדיניות שערך משרד מזור-פירשט אדריכלים, יזמה רשות מקרקעי ישראל, בהתאם להחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה במרץ 2018. המסמך מגדיר את היקף הפיתוח המקסימאלי לתוכנית, שתכלול 36 אלף יחידות דיור. ברובע העירוני החדש יתגוררו 100 אלף תושבים. בנוסף, כולל מסמך המדיניות שטחי מסחר תעסוקה ושירותים ציבוריים בהיקף של 1.3 מיליון מ"ר.  
בעיריית רמת השרון מתנגדים לקידום התוכנית, וטוענים כי אישורה יהיה: "טעות היסטורית", כאשר לשיטת העירייה על השטח המדובר יש להקים פארק והעירייה תפעל לעצור את התוכנית. "המדינה חייבת לשקם את הטבע והאדמה שנפגעו במשך שנים ארוכות בשטחי תעש ולהשאיר במקום פארק מטרופוליני פראי", נמסר מהעירייה.
2 צפייה בגלריה
מתחם תע"ש
מתחם תע"ש
מתחם תע"ש
(צילום: יוגב עמרני)
"זה מה שדורשים כלל ראשי הערים שבשטחן נמצא השטח, וזה מה שראוי שיהיה. יש כאן הזדמנות חד פעמית שלא תחזור על עצמה לעשות צדק היסטורי עם הטבע במרכז הארץ. אנחנו הצענו להוסיף אלפי יחידות דיור באזורים אחרים על מנת להגדיל את מניין הדירות ולהשאיר את פארק תעש כנקודת נוף אחרונה. לצערנו, המדינה לא מתחשבת בעמדת הרשויות המקומיות ומקדמת תוכנית של 36 אלף יחידות דיור, ללא תשתיות תחבורתיות ואחרות. מדובר בטעות היסטורית ואנו נפעל בכל המישורים על מנת לעצור אותה".
גם בעיריות הרצליה והוד השרון מתנגדים לתוכנית, ולפני חודש שיגרו במשותף פנייה לוועדה המחוזית בה דרשו לעצור את התוכנית. "שוב מוכיחה המדינה כי ניתן לדרוס ברגל גסה את סמכויות הרשויות המקומיות" מסר ראש עיריית הרצליה משה פדלון. "אנחנו אלו שצריכים בסופו של יום לתת את המענה הטוב ביותר לתושבים החיים בשטחנו ולתושבים שאותם נרצה לקלוט בעתיד – שוב אנחנו רואים תכנון גס וברוטלי, כשבראש מעיניהם של המתכננים ניצבים מספרי יחידות הדיור שניתן להעמיס על שטח קרקע תוך התעלמות מוחלטת מהזיהום השורר בו והצורך של גוש ערי השרון בריאה ירוקה והשמירה על ערכי הטבע הנדירים שבה".
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: "התכנון העירוני השתנה מאוד במרוצת השנים האחרונות ומש/1 שכבר הרבה מאוד זמן נמצאת בצנרת, עדיין נשענת על תכנון ישן שלא מותאם לצרכים של אזור המרכז.
"במקום להיצמד לתוכנית מיושנת שלא משקפת ערכי עירוניות חדשה, טבע וסביבה ותיצור שטח עירוני כלוא בין ארבע רשויות מקומיות אנו נפעל לקבלת החלטה אמיצה שתפזר את שטחי הבניה באזורי הפיתוח הקיימים של הרשויות ותייצר פארק מטרופוליני עם שטחי ציבור לטובת כל תושבות ותושבי הסביבה ותיתן מענה גם לבעיות הניקוז הקשות של אגן הירקון תוך שימור ערכי קיימות ומתן מענה מרחבי לאתגרי האקלים״.