"גינת הכלבים ברחוב הנביאים במורשה היא מפגע תברואתי ובטיחותי", התריע תושב רמת השרון דרור סעד במכתבו למנכ"ל העירייה ערן שוורץ בשם קבוצה של בעלי כלבים משכונת מורשה. סעד פנה למנכ"ל לאחר שניסה לפתור את הבעיה בעזרת הווטרינר העירוני, מחלקת גנים ונוף, מחלקת התברואה והפיקוח העירוני, אך לדבריו ללא הועיל.
1 צפייה בגלריה
גינת הכלבים. "גם בני הבית עלולים להידבק"
גינת הכלבים. "גם בני הבית עלולים להידבק"
גינת הכלבים. "גם בני הבית עלולים להידבק"
( צילום: פרטי)
קראו גם >>>
לטענתו, החול שבגינה ספוג בצואת כלבים, שתן, יתושים, פשפשים, פרעושים וזבובים. לדבריו, הגינה קיימת כשבע שנים ומעולם לא הוחלף בה החול ולא בוצעה הדברה, וזאת בניגוד לפרוטוקולים בינלאומיים לתחזוקת גינות כלבים. עוד קבל סעד על מפגעים בטיחותיים בגינה.
"חצי משטח הגינה אינו מואר. בשטח יש בורות, סלעים חשופים וצינורות השקיה חשופים. נראה כי השטח אינו מתוחזק או נאכף". לדבריו, כל הפניות לפיקוח העירוני נענו בהבטחה שהמפגעים יטופלו אך הם לא טופלו. "מחלקת גנים ונוף הואילה בטובה לשלוח 'צוות' ששפך דלי וחצי חול ומבחינתם המפגע טופל. פניתי לווטרינר העירוני שהסיר מעצמו כל אחריות בנושא".
סעד, המגדל כלב רועים בלגי, טוען כי גינת הכלבים ברחוב הנביאים היא השוקקת ביותר בעיר ומגיעים אליה גם מאזורים אחרים. "אנחנו קהילה גדולה מאוד של בעלי כלבים שמגיעים לכאן מזה שנים", הוא מציין ומספר מה עורר אותו למאבק הציבורי: "לפני כחודש, מעדתי ונפלתי לתוך בור פתוח בשטח הלא מואר של הגינה. כשקמתי הייתי כולי מזוהם ומסריח מצואה ושתן של כלבים. צלצלתי למוקד העירוני שהפנה אותי למחלקת גנים ונוף. דיווחתי על המפגעים והפנו אותי למחלקת התברואה ומשם הפנו אותי לווטרינר העירוני. גם ממנו ניתן היה להבין שהעירייה אינה מעוניינת לאכוף את איסוף הצואה, ההדברה והחלפת החול. הגינה הפכה לקרקע פורייה למזיקים ולמחלות. כלב שיוצא מהגינה שלנו וחוזר הביתה, מכניס איתו את כל הזוהמה הזו ועלול להדביק את כל בני הבית".
על רקע תמונת המצב העגומה שצייר דרור סעד כתבה אחת מבעלות הכלבים בעיר: "אני לא מביאה את הכלב שלי לשום גינה המיועדת לכלבים בגלל ההזנחה משני הצדדים. אומנם יש הזנחה מצד העירייה, אבל גם בעלי הכלבים מזניחים".
מעיריית רמת השרון נמסר: "גינת נביאים מתוחזקת באופן יומיומי על ידי העירייה. במסגרת זו מחלקת הגינון מנקה את צואת הכלבים בפרט והגינה כולה בכלל. לאחר התלונה נבדקו הדברים שוב. מה שנדרש לטיפול תוקן או יתוקן בימים הקרובים ודברים אחרים אינם כפי שהוצגו בתלונה. נמשיך בניקוי הגינה כמו יתר גינות העיר, יחד עם זאת אנו קוראים גם לבעלי הכלבים ומשתמשי הגינה לשמור על הניקיון.