בעוד כשבועיים אמורים תלמידי ישראל לשוב לספסל הלימודים, ככל הנראה לשנה נוספת שתעמוד בצל משבר הקורונה.
הפערים הרגשיים, החברתיים והלימודיים רק העמיקו, כך נראה, בשנה וחצי האחרונות, אך האם יש תקווה לסגור אותם? ומה תפקידן של הרשויות המקומיות בצמצום הפערים?
1 צפייה בגלריה
חיים ביבס
חיים ביבס
חיים ביבס
(צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)
כל אלה יעמדו במרכזה של ועידת החינוך של מרכז השלטון המקומי ומפעל הפיס, שתתקיים בשבוע הקרוב ב־24 באוגוסט בבנייני האומה בירושלים.
הרשת הדיגיטלית המקומית mynet מקבוצת "ידיעות תקשורת" תפרסם ריאיונות מצולמים באולפן המיוחד במתחם הוועידה עם שורה של ראשי ערים מובילים מכל רחבי הארץ.
קראו גם:
מה התוכניות שלהם לשנת הלימודים הקרובה וכיצד הם מתמודדים עם משבר הקורונה ותוצאותיו, כל אחד בזירה שלו. הוועידה תועבר בשידור חי גם באתר ynet.
משבר הקורונה היה ללא ספק שעתן היפה של הרשויות המקומיות, שהסתגלו במהירות למצב, הצליחו להתמודד עם המשבר באופן עצמאי ולחזק את חוסן התושבים.
האם גם בתחום החינוך יהיו הן אלו שיובילו לסגירת הפערים? יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "יחד עם הובלת החינוך בישראל, אנו גם מובילים אמירה ברורה וחד משמעית: צריך להמשיך בשגרת חיים לצד הקורונה בבטחה ובאחריות, ולכן החלטנו לקיים את הוועידה תוך שמירה על ההנחיות המחמירות ביותר".
ראש עיריית לוד, חיים רביבו: "השהייה המרובה בבית בשל המשבר העולמי פגעה בכלל האוכלוסייה, אבל בקרב ילדים ונערים בפרט, בייחוד כאלה שמגיעים ממשפחות במצב מורכב מבחינה כלכלית וחברתית.
"ילדים אלו נמצאים ברמת סיכון גבוהה לחשיפה לאלימות ולחוסר עשייה, שמובילים לחרדה ודיכאון. בנוסף יש חשיפה נרחבת ולא מבוקרת למדיה, שגורמת לפערים רגשיים וחברתיים".
אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון, מציין כי לצד הפערים החברתיים והרגשיים שנוצרו בשנה וחצי האחרונות, ניכרים גם פערים משמעותיים במיומנויות למידה.
"אני מודה שבתור ראש עירייה פחות מעניין אותי אם התלמידים למדו מספיק פרקים בהיסטוריה או בחשבון. מעניין אותי שאנחנו מצליחים לסגור את הפערים בהקניית כלי למידה ויכולות בעולם האמיתי".
בשיתוף המרכז לשלטון מקומי