בית משפט השלום בכפר סבא גזר שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות על שוטר סיור, שמואל כץ, שהורשע בהפרת אמונים לאחר שניצל את תפקידו על מנת לנסות לקיים קשר מיני עם אישה מעוררת בנפשה. האישה התאבדה יומיים לאחר מכן.
1 צפייה בגלריה
האישה שמה קץ לחייה יומיים לאחר מכן
האישה שמה קץ לחייה יומיים לאחר מכן
האישה שמה קץ לחייה יומיים לאחר מכן
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
השופט, מיכאל קירשן, כתב בהכרעת הדין כי מדובר "בשוטר סיור ותיק במשטרת ישראל, נשלח לבקר בביתה של אישה שהתעורר החשש כי בכוונתה לשים קץ לחייה. כבר בשיחת הטלפון שביצע לבית האישה החל הנאשם מפלרטט עם האישה. הוא לא חדל מקו פעולה זה גם לאחר שהגיע לביתה, בליווי חייל סדיר שתגבר אותו במשמרת, וראה כי מדובר בנכה.
"הנאשם הסלים בהדרגה את התנהגותו המינית כלפי אותה אישה: עוד בביקור הראשון בביתה הוא טרח לברר עם היא "מתעסקת" עם גברים נשואים. בחוזרו לתחנה והוא במשמרת לילה התקשר הנאשם אל האישה פעמיים, שיתף אותה בתכנים מיניים בוטים ולמעשה הפעיל עליה לחץ לקיים עמו יחסי מין. הנאשם היה מודע לכך שבנה הבגיר של האישה גר עמה ועל כן דאג לוודא שהאחרון אינו בסביבה טרם שם פעמיו בשנית לבית האישה – הפעם לבדו.
אין לדעת מה אירע במפגש השני, בן כשעה, בין הנאשם לאותה אישה, אך עובדה היא כי יום וחצי לאחר אותו מפגש קפצה האישה אל מותה מהקומה הרביעית של בנין מגורים".
השופט ציין כי השוטר "הואשם והורשע בעבירה של הפרת אמונים, ואכן מעשיו עולים כדי מעילה חמורה באמון הציבור. הוא ניצל את תפקידו ואת מדיו כדי לספק את יצריו המיניים שהתעוררו כלפי אישה חלשה ומוחלשת, נכה בגופּה ומעורערת בנפשּה, ובמסגרת מילוי התפקיד שהוטל עליו לדאוג לשלומה הנפשי – התנהג כלפיה באופן לא ראוי".
"אין ולא נטען כלפי הנאשם", הדגיש השופט, "כי קיים קשר סיבתי בין שרשרת מעשיו לבין התאבדותה של המנוחה, אך אין לדעתי בכך כדי להקהות במאום מחומרת המעשה שעשה".
עוד ציין השופט כי דרישת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להטיל על כץ שישה חודשי מאסר שיורצו כעבודות שירות בלבד "אינה ראויה ואינה נכונה". לדבריו הוא היה מטיל על כץ שנת מאסר בפועל, אך לא עשה זאת בגלל הנוהג שלפיו בית המשפט לא מחמיר עם נאשמים מעבר לטיעוני התביעה.
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בשוטר לשעבר, שלפני כחצי שנה פוטר מהמשטרה, זאת לאחר שהושעה ועוד בטרם הורשע בעבירה שיש עמה קלון. אנו רואים בחומרה רבה את המעשים החריגים שאינם עומדים בקנה אחד עם ערכי המשטרה ונורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר".