ראש עיריית הרצליה משה פדלון שיגר מכתב חריף לחברת הכנסת קרן ברק, יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים ויו"ר משותף של שדולת העסקים הקטנים, בעקבות דבריה בוועדת הפנים של הכנסת בנושא הגמשת תנאי השכירות של נכסים בבעלות העירייה, עקב משבר הקורונה.
1 צפייה בגלריה
"בתל אביב יזמו פתרונות הולמים"
"בתל אביב יזמו פתרונות הולמים"
"בתל אביב יזמו פתרונות הולמים"
(צילומים: אסף פרידמן, יוסי צווקר, אלי דסה)
קראו גם >>>
"בדיון שיזמתי נחשפנו לסיפור שנגע ליחס בעלי התפקידים בהרצליה לעסקים הקטנים הנמצאים במשבר עמוק", אמרה חברת הכנסת ברק ל"ידיעות השרון", "אני מחויבת לסייע ככל יכולתי להצלת העסקים ומניעת קריסתם, ולכך צריכים להירתם כולם - גם הרשויות המקומיות וגם השלטון המרכזי - ולייצר פתרונות אמיתיים שיסייעו לעסקים לצלוח את המשבר ולחזור לתפקוד מלא עם סיומו".
"ראיתי את דברייך בוועדה המכפישים את עיריית הרצליה וראיתי גם את מטעמי היח"צ שעשו מהם", כתב ראש העירייה פדלון לחברת הכנסת ברק. "מאחורי הלובי שלקחת בו חלק עומדים כוחות מדושנים היטב, שמטרתם להפעיל לחץ פסול על הרשות המקומית לאשר לזכיין אחד ספציפי שהתלבש על מטילי זהב להאריך חוזה, בניגוד לדיני המכרזים ולעקרון השוויון. אין לי כוונה לשתף פעולה עם הפעלת לחץ אסור בכסות של דיון דמוקרטי, ואנו בוחנים לערב את רשויות החוק בעניין. אני מציע לך ולמשתתפי הדיון השונים להתייעץ משפטית לפני שהם נוקטים עמדה בנושאי מכרזים. אף גורם פוליטי או יחצני לא יכפה עליי לפעול בניגוד לחוק, בטח בנושאי מכרזי מקרקעין. אני מציע לא להתערב בנושא הנמצא בהליכים משפטיים".
בתגובה למכתבו של ראש העירייה אמרה ח"כ ברק: "במסגרת תפקידיי אמשיך להילחם בכל כוחי למען אותם עסקים ככל שאוכל, גם אם זה לא מוצא חן בעיני פרנסי עיר כזו או אחרת".
נציג בעלי מסעדות החוף ברחבי הארץ ובעל שתי מסעדות בחוף הרצליה, שהשתתף בדיון בכנסת, הודה לחברי הכנסת ברק ופורר שיזמו את הדיון והביע צער על מכתבו של ראש עיריית הרצליה. "הזכיינים בחרו להשקיע את מיטב כספם בנכסים עירוניים בהרצליה מתוך אהבה לעיר ורצון משותף עם הרשות העירונית להמשיך ולקדם את תרבות הפנאי והבילויים. למרות האמור במכתבו, אני מאמין שמר פדלון מכיר בעובדה שהעסקים בענף ההסעדה בעירו סגורים כבר תקופה ארוכה ושמדינת ישראל נמצאת במשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדותיה. לאורך משבר הקורונה ראינו כיצד ראשי רשויות כגון עיריית תל אביב-יפו ורשויות נוספות, אשר נתקלו בהתקשרויות דומות, הפנימו את צו השעה ויזמו פתרונות הולמים".
מעיריית הרצליה נמסר: "הדברים במכתב מדברים בעד עצמם. מאז פרוץ משבר הקורונה, עיריית הרצליה פועלת למען העסקים ועידוד הכלכלה והמסחר בעיר באמצעות שורה ארוכה של צעדי סיוע".