על רקע המורכבות בעת אכיפת החוק כלפי אנשים עם מוגבלויות בלתי נראות פרסמה עיריית הרצליה סרטון להסברה ועידוד הסובלנות, בהשתתפות עובדת עירייה, אם לילד על הספקטרום האוטיסטי.
1 צפייה בגלריה
מירב עובדת עיריית הרצליה בסרטון ההדרכה
מירב עובדת עיריית הרצליה בסרטון ההדרכה
מירב עובדת עיריית הרצליה בסרטון ההדרכה
(צילום מסך מתוך סרטון ההדרכה)
קראו גם >>
בחודשים האחרונים, התקיימו מספר מפגשים מורכבים שחלקם הסתיימו בטרגדיה, בין כוחות הביטחון לבין אנשים עם מוגבלויות בלתי נראות (אוטיזם, חירשות, התמודדות נפשית). על רקע זה, עיריית הרצליה, כחלק מפעילותה רבת השנים לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, השיקה סרטון שמטרתו עידוד הסובלנות כלפי אנשים עם מוגבלויות ויידוע בדבר זכויותיהם.
במסגרת הסרטון, מירב, עובדת עיריית הרצליה, אם לילד על הספקטרום האוטיסטי מספרת בגובה העיניים על ההתמודדות שלה כהורה עם ילד בעל מוגבלות, על החששות שלה ושל הציבור והטיפים שלה שיעזרו לעובדי אגף הביטחון והסדר הציבורי ולציבור הכללי להתנהל יותר נכון בתקופה מאתגרת זו.
ממחלקת הנגישות בעיריית הרצליה, אשר פעלה להפקת הסרטון נמסר: "עיקרון השוויון מלווה אותנו בכל הפעולות העירוניות ולכן העובדים שלנו עוברים הדרכות שוטפות בנושא. נוכח מגפת הקורונה והיעדר האפשרות לקיים הדרכה מקצועית לעובדי אגף הביטחון והסדר הציבורי יצרנו את סרטון הסברה זה, בתקווה כי נוכל למנוע תקריות דומות בעתיד הקרוב והרחוק. העירייה תמשיך לעודד יוזמות שיעלו מודעות לנושא אנשים עם מוגבלות ותדאג לשמור על האוכלוסייה בתקופה המורכבת שלפנינו".
משה פדלון, ראש עיריית הרצליה ציין: "כל אי הבנה עלולה להוביל לאסון ומתפקידנו לעשות כל שניתן על מנת לבסס ערבות והבנה הדדית, בוודאי בימים אלו".