בסוף השבוע התקיים טקס "מסדר כנפיים", בבסיס חיל האוויר חצרים, בו הוענקו כנפי טיסה ל-39 בוגרי קורס טיס מחזור 181, בין המסיימים גם שלושה טייסים מהרצליה: הטייסת סגן ע', סגן ת' וסגן ד', שמביאים הרבה גאווה לעיר.
4 צפייה בגלריה
מסיימי קורס הטייס מהרצליה
מסיימי קורס הטייס מהרצליה
מסיימי קורס הטייס מהרצליה
(צילום: דובר צה"ל )
קראו גם >>>

סגן ת' - מצא זוגיות בקורס

סגן ת' בן 21, מתגורר בהרצליה עם משפחתו: אח גדול בן 30 ואחות גדולה בת 35. סבא של ת' הינו ניצול שואה, היה בכיר באגף הבינוי של משרד הביטחון ותרם לפרויקטים רבים של גף הבינוי בחיל האוויר. אמו בכירה במערכת הביטחון ואביו, עובד בכיר בתעשייה בטחונית. לת' גם חברה אשר פגש בקורס, מדריכת סימולטור.
4 צפייה בגלריה
סגן ת'
סגן ת'
סגן ת'
(צילום: דובר צה"ל)
הוא נולד בארצות הברית, כחלק משליחות של אביו ולאחר 3 שנים בחו"ל חזרה המשפחה לארץ. הוא אוהב לשחק בפלייסטיישן ולראות טלוויזיה, בתיכון הרחיב ביוטכנולוגיה. מספר כי תמיד חלם להיות טייס ונזכר שאחרי התאונה של אילן רמון ז"ל הוא התרגש לראות כמה אנשים העריכו אותו ואת המקצוע שלו. זה כל כך נגע בו שהוא החליט לשלוח מכתב לבת של אילן כשהיה קטן. כמו כן, ת' ביצע ביחד עם איתן סטיבה, טייס הקרב לשעבר ואיס העסקים והנדבן, את הטיסה האחרונה שלו במהלך השלב הראשוני.
מבחינתו, הבחירה בקורס טיס הייתה חלום ילדות בשבילו. הוא תמיד רצה לעשות משהו מעניין ומאתגר ולמצות את זה, רצה לנסות אפילו בשביל ליהנות מהדרך. מספר כי בצ'קים נפלה עליו ההבנה וההבחנה הזאת שהוא בן 18 ומטיס מטוס, אבל כבר בשלב הראשוני הוא התחיל להתאהב במקצוע הטיסה.
המנטור שהיה לו בקורס היה מפקד טייסת 133 - מי שהוא מגדיר כאדם שהשפיע עליו מאוד. הקורס מבחינה חברתית לדעתו הוא מאוד מעניין, "הקורס מורכב מקבוצות שגם משתנות וגם מצטמצמות עם הזמן מה שיוצר לדעתו דינמיקה מעניינת".
כשלת' היה קשה בקורס הוא פנה בעיקר למשפחה וחברים בקורס: "חברים בקורס יותר מבינים וחווים את אותם חוויות ויכולים לתת דעה על המצב", הוא אומר.

סגן ע' - מבוסטון לקורס טיס

סגן ע', 21, מתגוררת בהרצליה עם 2 שותפים. היא נולדה בארץ ובגיל 10 עברה לבוסטון עקב העבודה של אביה והלימודים של אימה. ע' עלתה דרך גרעין צבר לארץ, שנתיים לאחר אחותה: "התלבטתי אם לצאת לקולג' או להתגייס אבל בסוף התגייסתי כי הבנתי שאני יכולה לצאת לאוניברסיטה בכל שלב בחיים והיה לי מאוד חשוב לבוא ולתרום בצה"ל".
4 צפייה בגלריה
סגן ע'
סגן ע'
סגן ע'
(צילום: דובר צה"ל)
לע' 3 אחיות, אחת בת 23 משרתת כקצינת תכנון מבצעים של השייטת, אחות בת 18 שלומדת בהרטפורד ואחות בת 17. אימה, עובדת בFIDF, ואביה, עוסק בהייטק בניהול לקוחות, ובעברו שירת כנווט קרב בטייסת 102 בחצרים, בתקופה בה הייתה טייסת מבצעית והפעילה את מטוסי הסקייהוק. חוץ מאחותה שגרה בארץ גם היא, כל שאר משפחתה של ע' גרה עדיין בבוסטון. "לא היינו כולנו ביחד כבר שנתיים וחצי" ובמסדר הקרוב, מתוכננת הגעתה של כלל משפחתה שם יתאחדו לראשונה מזה שנתיים וחצי ברגע מרגש אחד.
ע' מוסיפה שלמרות הקורס האינטנסיבי והעמוס, היא עדיין הצליחה לפגוש את משפחתה בווגאס כאשר נסעה לסימולטורים בארה"ב כחלק מהכשרתה בקורס כמכוננת. ע' למדה בתיכון בארצות הברית והרחיבה מחול, ספרדית ומתמטיקה. היא בעלת תעודת בגרות אמריקאית, לקחה בעברה חלק בתנועת הצופים בבוסטון, אוהבת לרקוד מודרני, לרוץ, לשיר ולנגן בגיטרה.
ע' מספרת כי סיימה את התיכון מוקדם, בסוף כיתה יא' כדי לצאת לטייל ולהתנדב בדרום אמריקה, בשמונה מדינות שונות. "דחפתי את הלימודים לשלוש שנים במקום ארבע כדי לטייל מוקדם ולהתנדב עם חיות במקלטים כמו צבים, חזירים, קופים, חיות אחרות מוזרות של דרום אמריקה. אני גם צמחונית, אני מאוד אוהבת חיות וחשוב היה לי לתרום בתחום הזה".
החלום של ע' כשהייתה קטנה היה להיות וטרינרית או מנתחת, אמנם שמעה הרבה מאביה שהיה גם הוא צוות אוויר הרבה על התפקיד. "זה לא היה חלום ילדות עבורי. אבל מצד שני ידעתי שאם אני באה ועולה לארץ, אני מגיעה לפה ולא לשום מקום אחר. רק המקצוע הזה עניין אותי ולא רציתי משהו אחר".
השלב בו ע' באמת הבינה שהיא רוצה להיות חלק מצוות אוויר היה בשלב הראשוני. "לקח לי הרבה זמן להבין אם אני רוצה את זה. הוסבתי כבר בשלב המכין להיות מכוננת, מאוד רציתי לסיים את שלב הבסיסי הקרקעי כדי להגיע לשלב הראשוני ולראות אם אני מצליחה לעבור את המיונים. כשעברתי הבנתי שיש לי פוטנציאל לזה והתחלתי להתחבר לזה יותר".
המילואימניק שליווה את ע' היה סא"ל במיל' ד', שמספרת עליו כי היה דמות מאוד תומכת עבורה גם בפן המקצועי וגם בפן היותר רגשי. "אנחנו מדברים בטלפון כל הזמן, ברמה של פעם ביומיים בממוצע". לפני שנכנסה לקורס חשבה כי הקורס הוא אחד הדברים הכי מאתגרים שאפשר לעבור, משהו שנותן לך לחוות טווח עצום של חוויות, לתרום תרומה גדולה, לשרת המון זמן ובעיקר חשבה איזו הרגשה מדהימה זה לטוס.
למפגש מח"א עם משפיעים תביא את סבתא שלה: "סבתא שלי גידלה חמישה ילדים לבד, היא וסבא שלי גרושים כבר מאז שאמא שלי הייתה מאוד קטנה, היא עלתה לארץ והתחילה חיים חדשים מאפס ואני מאוד מזדהה איתה ומעריכה אותה".
לגבי שילוב נשים בתפקידי מפתח בצה"ל היא אומרת: "לדעתי, שילוב נשים משפר את הקבוצה. בארה"ב כל היחידות המעורבות הן יחידות יותר חזקות וטובות".

סגן ד' - התלבט והתאהב

בן 22, גר כל חייו במועצה אזורית חוף השרון וכיום מתגורר בהרצליה עם משפחתו. אביו, בן 56, מנהל כספים ואמו בת 52, עובדת בכירה בחברה ליצור בדיקות קורונה. לד' גם שני אחים, ע' בן 27, השתחרר השנה כחובל וא' בן 20 שמשרת בצוות הטכני של כטמ"ם.
4 צפייה בגלריה
סגן ד'
סגן ד'
סגן ד'
(צילום: דובר צה"ל)
בתיכון הרחיב מדעי המחשב ופיזיקה, עשה תואר במדעי המחשב טרם כניסתו לקורס. הוא אוהב לגלוש גלישות גלים יחד עם כל משפחתו ולנגן בפסנתר.
ד' לא תמיד חלם להיות חלק מצוות אויר, אלא התלבט בין מודיעין לקורס טיס. כשהגיע בסוף לקורס שמח למקום אליו הגיע ונהנה מהחברים ומהטיסות: "בשלב הראשוני עדיין לא הייתי שלם לגמרי אבל מאוד נהנתי מהטיסה, מהיומיום, מהאווירה של טייסת, דבר שלא קורה בדרך כלל". מבחינה חברתית מספר כי הקורס מאוד מגובש, אחרי שבועות שכל הקורס ביחד הם חוזרים הביתה ונפגשים יחד גם בסופ"ש אבל שעדיין יש תחרות כי כולם רוצים להיות הכי טובים.
למפגש מח"א עם משפיעים הוא הביא את בת דודתו כי היא מאוד שינתה אותו עוד לפני הקורס, עזרה לו להתמודד מול משברים ותמכה בו בקורס. ד' מצא את שלב הבסיסי כמאתגר עבורו, בעיקר מהשלב הפיזי אך מסכם ואומר ש"בסוף כל הקשיים הפכו לחוויות כי כל חוויה זה קושי שעברנו".