תושבי שכונת נווה ישראל בהרצליה טוענים כי מזה עשר שנים לא התקיימו בחירות לוועד השכונה, וכי ללא ועד אין מי שידאג לחלקים המוזנחים בה - ובימים אלה, לדבריהם, הם רבים.
3 צפייה בגלריה
תמונות מהשכונה.  "מה שהעירייה עשתה זה טיפה בים"
תמונות מהשכונה.  "מה שהעירייה עשתה זה טיפה בים"
תמונות מהשכונה. "מה שהעירייה עשתה זה טיפה בים"
(צילומים: פרטי)
סיור בשכונה השבוע מחזק את טענות התושבים. מרכז מסחרי מוזנח וישן, היעדר ניקיון סביבתי, נזילות מים ויתושים. "מדברים על בחירות כבר עשר שנים, ותמיד מסיבות כלשהן הן נדחות על ידי הנהלת העיר", אומר טוביה הרשקוביץ, תושב השכונה, "השכונה פשוט מוזנחת".
המרכז המסחרי אכן מוזנח ומלוכלך. "אני לא זוכרת מתי בפעם האחרונה צבעו כאן", אומרת עובדת במתחם.
תושבת השכונה מעלה בעיה נוספת. ברחוב רוחמה, צינור ביוב שהתפוצץ יוצר מפגע תעבורתי מזוהם. הבעיה החלה כבר בתקופת הסגר, אך עד היום לא טופלה כראוי.
3 צפייה בגלריה
צינור ביוב שהתפוצץ
צינור ביוב שהתפוצץ
צינור ביוב שהתפוצץ
(צילום: פרטי)
בעוד שבעירייה טוענים שהשקיעו כספים רבים בשדרוג השכונה, התושבים טוענים: "מה שהעירייה עשתה זה טיפה בים. זה שלא מקיימים בחירות לוועד השכונה אומר הרבה. ועד דואג לשכונה מכל הכיוונים, זה אנשים שבאים לתרום לקהילה ומקדישים מזמנם, עוזרים לתושבים עם קשיים. זקנים שצריכים תיקונים, אנשים שזקוקים לסיוע. זאת האחריות של הוועד, הכל למען הקהילה בשכונה ולא מתוך אינטרסים", אומר טוביה הרשקוביץ, שמתכנן להתמודד בבחירות לוועד השכונה, "היום אין אף אחד. יש מתנ"ס לנווה ישראל ואמירים, אבל זה לא בסמכותו לדאוג לשכונה. מי שאמור לדאוג לשכונה הם תושבים שנבחרים בבחירות, כמו שיש בכל שכונה וכמו שיש במועצת העיר. ככה זה בכל השכונות בארץ וככה זה יהיה בנווה ישראל".
תושב נוסף אומר: "אין ועד ואין מי שיטפל בזה. ביקשתי מהעירייה כמה פעמים שיהיו בחירות לוועד השכונה, ולא נעניתי. גם המצב של המרכז המסחרי רעוע. לא שיפצו שם שנים, והמון תושבים ממורמרים. העירייה אומרת שהיא השקיעה כספים, אבל מה עם הרמה האישית של התושבים? למה לא עושים בחירות?"
3 צפייה בגלריה
הזנחה במשך שנים
הזנחה במשך שנים
הזנחה במשך שנים
(צילום: פרטי)
מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה מטפלת בבעיות שהוזנחו במשך שנים, ומשקיעה מאמץ ותקציב רב בשכונה. השכונה הינה שכונה ותיקה והרחובות בה צרים יחסית וכל עבודה משפיע על שגרת התושבים. גם במהלך העבודות מנסים להתחשב ככל הניתן בדרישות התושבים ולבוא לקראתם היכן שניתן. בחירות לוועד ייערכו לכשמגבלות ההתקהלות בעת הקורונה יוסרו. המרכז המסחרי הנו שטח פרטי. העירייה ניסתה בעבר לארגן את נציגות בעלי השטח לתאום פיתוחו אך לא הועיל.