התחזה לבן זוגו לשעבר באתר היכרויות וישלם 124 אלף שקלים פיצוי, כך פסק בית המשפט השלום בהרצליה לאחר תביעה שהגיש טל וינר נגד האקס שלו טייס לשעבר מהרצליה על התחזות והוצאת לשון הרע.
1 צפייה בגלריה
התחזה באתר ההיכרויות גריינדר
התחזה באתר ההיכרויות גריינדר
התחזה באתר ההיכרויות גריינדר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
הטייס לשעבר פתח פרופיל באפליקציית הכרויות הקרויה "גריינדר", כאשר שם הפרופיל אותו בחר היה - "בא מוצץ הולך 24 ."תמונת הפרופיל הייתה תמונה של חלק עליון של גוף של גבר ללא חולצה. אפליקציית הגריינדר הינה אפליקציה המיועדת להיכרויות של הקהילה הלה"טבית, ומשמשת הן לצורכי היכרות לצורך מגע מיני מזדמן והן לצורכי היכרות למטרת זוגיות.
הפרופיל שפתח הנתבע בשם "בא מוצץ הולך 24 "הייתה למטרת מין מזדמן. במסגרת הפרופיל, התובע הציע לגברים סוג מסוים של יחסי מין אוראליים ואנונימיים. ההצעה הייתה, כי גבר המעוניין ביחסי מין אלו, ימתין בביתו בחשכה מוחלטת, כאשר הנתבע יגיע לדירת הגבר המעוניין, יעניק לו מין אוראלי ולאחר שהגבר המעוניין יבוא על סיפוקו ילך לדרכו.
לכל הפחות במקרה אחד, יצר גבר אלמוני קשר עם הטייס במסגרת הפרופיל "בא מוצץ הולך 24 ."במסגרת ההתכתבויות בין הגבר האלמוני לבין הנתבע לצורך קיום המגע המיני האמור, ביקש הגבר מהנתבע שיישלח לו תמונות שלו. הנתבע במקום לשלוח לגבר תמונות שלו עצמו, שלח לו שתי תמונות של התובע. התמונה האחת הינה תמונה של וינר ללא חולצה והאחרת תקריב של תמונת הפנים שלו. מדובר בתמונות ברורות וחד משמעיות מהן ניתן לזהות בנקל את וינר.
וינר גילה כי קיים פלוני אשר מתחזה לו במסגרת הפרופיל "בא מוצץ הולך 24" .לפיכך, יזם באמצעות מכר 'מארב' לאקס שלו. במסגרת 'מארב' זה, ועל מנת לחשוף את המתחזה, התכתב המכר עם המתחזה ובמסגרת התכתבות זו ביקש שישלח לו תמונה, אולם, גם במקרה זה, המתחזה שלח תמונות של וינר ולא שלו עצמו. הם קבעו להפגש בבית המכר וכאשר הגיע לדירה, יצא וינר שהתחבא באותה עת מהמסתור ותפס את את המתחזה, שהתברר לו כי הוא בן זוגו לשעבר "על חם".
המתחזה הודה הן בזמן אמת והן בכתב ההגנה כי אכן השתמש בתמונות של וינר במסגרת ההתקשרויות שנבעו מהפרופיל "בא מוצץ הולך 24" , אולם טען כי שימוש זה נעשה עד שלוש פעמים בלבד בעבר, כאשר לטענתו היא מעולם לא הובילה לקיום של יחסי מין ממש.
משכך, תבע וינר את בן זוגו לשעבר על התחזות והוצאת לשון הרע בסך מיליון שקל. במהלך המשפט שהתנהל התגלה כי בן הזוג לשעבר פתח פרופילים נוספים ב'גריינדר' (אתר ההיכרויות) שבהם התחזה, זאת למרות שטען בעדותו בבית המשפט כי לא עשה כן.
בפסק דינו כתב השופט גלעד הס: "יש לומר בקול ברור וצלול, מדובר במעשים חמורים ביותר של הנתבע, אין מדובר במעשה של מה בכך, בהלצה או בלשון הרע "מזערית" כטענת הנתבע, אלא בפגיעה קשה וחמורה....לטעמי התחזות של הנתבע לתובע לצורך קיום יחסי מין הינה חמורה יותר מהתחזות לצורך קבלת טובת הנאה רכושית, היות ויש בה פגיעה בזכות הבסיסית של האדם על גופו ולאוטונומיה שלו על מיניותו".
השופט, כאמור, פסק כי על המתחזה לשלם לבן זוגו לשעבר טל וינר מאה אלף שקלים ועוד 24 אלף הוצאות: "יש לפחות לקוות שפסק דין זה יהוה תמרור אזהרה לאלו אשר מבקשים להתחזות לאחר באפליקציות ההיכרויות תוך שימוש אסור בתמונות של האחר".