עיריית הרצליה ממשיכה לשמור על מעמדה כרשות בעלת האיתנות והיציבות הפיננסית הגבוהה ביותר שיש בישראל: חברת הדירוג מעלות העניקה לעירייה את דירוג האשראי הגבוה ביותר - ilAAA. מעלות היא מחברות הדירוג המובילות לדירוג פיננסי של גופים כלכליים.
1 צפייה בגלריה
עיריית הרצליה
עיריית הרצליה
עיריית הרצליה
(צילום: חגית וייסברג)
בשיקולי קביעת הדירוג כתבו אנשי חברת מעלות "אנו סבורים כי עיריית הרצליה מנהלת את תקציבה בזהירות, ומפגינה יכולת הסתגלות לזעזועים חיצוניים בלתי צפויים כגון זה של מגפת הקורונה.... כאשר זיהתה העירייה את הקושי הפיננסי שמגפת הקורונה עלולה לגרום היא נקטה צעדי מנע והפסיקה לנצל את העודפים התפעוליים, ובמקביל, קיצצה בחלק מהוצאותיה. בנוסף, הרצליה מנהלת באופן מאוזן את הנזילות ואת החוב שלה".
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ציין כי "זהו הישג פיננסי מדהים. הדירוג הגבוה שניתן לעיריית הרצליה שנה אחרי שנה מבטא את ההערכה הרבה לניהול הכספים המחושב והזהיר שלנו. כל זה נעשה לטובת תושבי העיר, שנהנים משירותים עירוניים ברמה הגבוהה ביותר ומאיכות חיים מצוינת".
מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא: "מלוא ההערכה והתודות למנהלי האגפים ולעובדי העירייה, ובמיוחד לגזבר העירייה רוני חדד ולעובדי המינהל הכספי, על העבודה המקצועית והמסורה. הזכייה בולטת במיוחד על רקע משבר הקורונה וההתמודדות המקצועית, בהובלת ראש העיר, עם ההשלכות שיש לכך על מנת להקל על התושבים".
גזבר העירייה רו"ח רוני חדד אמר " הדירוג הגבוה ביותר של העירייה מעיד על חוסן כלכלי, אשר התאפשר בזכות מדיניות פיננסית זהירה, שקולה ושמרנית. הערכה ותודה להנהלת העירייה, למנהליה, לעובדיה ובעיקר למנהלי ולעובדי המינהל הכספי העובדים במסירות ובמקצועיות, אשר הביאו להישג פיננסי מדהים זה".