בן אחרי שלוש בנות

לנופר ותמיר קלעי מקדימה הלידה האחרונה הייתה מרגשת במיוחד. בשעה טובה ורביעית, הצטרף למשפחת קלעי בן אחרי שלוש אחיות שציפו לו בכיליון עיניים.
5 צפייה בגלריה
ביכורים הבאנו
ביכורים הבאנו
ביכורים הבאנו
(צילום: ריאן)
"את כל הלידות שלי ילדתי במאיר", אומרת נופר, "ניקול המיילדת שליוותה אותי בלידה הציעה לי הפעם לראות את הלידה דרך מראה, ואני חושבת שאין מילים שיכולות לתאר את המראה המדהים הזה של פלא הבריאה כשאני מבינה שאני חלק ממנו".

5 צפייה בגלריה
נופר קלעי
נופר קלעי
נופר קלעי
(צילום: ריאן)

חברות הילדות שמצאו עצמן ביחד בחדר הלידה

סיון כהן־אמר ויעל לוין חברות כבר מגיל 14, אבל אף אחת מהן לא תיארה לעצמה שאת הבן השלישי של כל אחת מהן (אחרי שתי בנות) הן יביאו לעולם בהפרש של כמה שעות באותם חדרי לידה במרכז רפואי מאיר.

5 צפייה בגלריה
יעל ומיכאל לוין
יעל ומיכאל לוין
יעל ומיכאל לוין
(צילום: ריאן)

יעל ומיכאל לוין מהרצליה ציפו לבואו של בן אחרי שתי בנות. "הייתי בתהליך של זירוז לידה במשך יומיים במחלקת 'אם עובר' ובחדר הלידה", משתפת יעל. "אחרי טיפולי רפלקסולוגיה לזירוז הלידה, ושמיעת מוזיקה מרגיעה, ושלוש מיילדות שליוו אותנו ברגעים הללו, נולד בננו השלישי".
כשהודיעו השניים לחברים על התינוק שהצטרף למשפחה, הבינו בני הזוג שבמהלך אותו יום גם חברתם הטובה סיון ובעלה אייל כהן הגיעו לחדר הלידה, שבועיים מוקדם מהצפוי.

5 צפייה בגלריה
סיוון ואייל כהן
סיוון ואייל כהן
סיוון ואייל כהן
(צילום: ריאן)

סיון: "הגענו לבית החולים אחרי שירדו לי המים ובמהירות, בדומה ללידות של בנותיי, זכיתי ללידה טבעית, מעצימה ומרגשת, ללא אפידורל, לצדה של תמי טינקוביץ המיילדת שליוותה אותנו. בתוך שלוש שעות מהרגע שהגענו, יצא לאוויר העולם הבן שלנו", משתפת סיון בהתרגשות. "לגלות שיעל ואני, שחווינו כל כך הרבה חוויות משותפות לאורך השנים ביחד, נמצאות באותה המחלקה ב'יולדות ג'' היה מרגש במיוחד ומהר מאוד כבר חלקנו חדר משותף ועוד זיכרון מעולה לספר לנכדים", מסכמת סיון.

תיכננו לידה טבעית וסיימו בקיסרי

ליאור וליאון קרגץ' מכפר מונש תכננו ללדת את בנם הבכור בלידה טבעית ובלי אפידורל. אבל את השיעור הראשון בהורות הם עברו כבר בתחילת הדרך כשבדיקת המוניטור השגרתית בשבוע 40 שינתה את התוכנית המקורית.

5 צפייה בגלריה
ליאון וליאור קרגץ'
ליאון וליאור קרגץ'
ליאון וליאור קרגץ'
(צילום: ריאן)

"הגעתי בגישה מכוונת ללידה טבעית בלי אפידורל ובן רגע הכל השתנה. אני בטוחה שלמישהו מבחוץ זה נשמע מלחיץ ומאיים קצת, אבל ד"ר גיל שכטר הלכה עם הרצונות שלי, תוך שמירה מתמדת עליי ועל התינוק שלנו. בסופו של דבר ולמרות שהדרך הסתיימה בניתוח קיסרי עם ד"ר מיכל אלבז, הרגשתי שעברה עליי חוויה מדהימה. היכולת המופלאה של המיילדות שליוו אותי, ביניהן נילי מייזל מיכל פרס, מיכל פוראזני ועדי בראון, לסייע לי להבין עד כמה חשוב להיות בסיטואציה כזו עם ראש פתוח, הפכו אותה לקסם שהרגשתי בסופו של דבר, אז בעזרת השם נתראה בסיבוב הבא", אומרת ליאור.
קראו גם:

בידיים שלהם

"בחדר לידה אנו מרגישים שכל יום הוא חג, אנו זוכים להיות שותפים בהתחלות חדשות של משפחות. חג השבועות הוא הזדמנות עבורנו להודות לכל ההורים שסמכו עלינו בשנה החולפת לאפשר להם לידה בטוחה וחוויתי", אמרה מיכל פרס, המיילדת הראשית במרכז הרפואי מאיר של הכללית.
"בחדר הלידה שלנו כל לידה היא התחלה חדשה", הוסיפה ד"ר גיל שכטר, מנהלת חדרי הלידה במאיר. "התחלה של משפחה, של אימהות ואבהות ושל תינוק שהוא עולם ומלואו. אין משמח מלקחת חלק באירוע מרגש זה, להיות קשובות ליולדות שלנו, להתקדם ולהתחדש למענן. החל מלידת מים, לידה טבעית, טיפולי רפואה משלימה ועוד, כל אלו לצד המשימה החשובה מכל, לשמור עליהן ועל התינוקות שלהן בצורה הטובה ביותר עם חוויית לידה מעצימה", היא מסכמת.