משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם בשבוע שעבר הליך תחרותי להפעלת קווי שירות לאוטובוסים במרחב אשכול השרון. זאת, כחלק מהליך במסגרתו תורחב פעילות האוטובוסים ב־40 אחוז באמצעות קווים חדשים, שיפור מסלולי קווים קיימים ותגבור תדירות. במסגרת התוכנית יורחב צי האוטובוסים המשרת את האשכול בכ־100 כלי רכב, ויכלול בסך הכל כ־500 אוטובוסים חדשים, מהם כ־190 חשמליים.
קראו גם >>>>
כאמור בשבוע שעבר פרסם משרד התחבורה מכרז להפעלת קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים במרחב השרון: קווים פנים־עירוניים בערים כפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון ורמת השרון, קווים המקשרים בין ערים אלה או בינן לבין יישובים נוספים במרחב השרון, וכן קווים המקשרים בין ערי האשכול לבין ת"א, פתח תקווה ויעדים אחרים בגוש דן. במסגרת המכרז יבוטלו קווים רבים בערי השרון, ומנגד יתווספו חדשים וייערכו שינויים נרחבים בקווים הקיימים.
החברה שתפעיל את הקווים תידרש להפעיל את הקווים בשתי פעימות. שנה ממועד הזכייה תפעיל החברה את הקווים הבינעירוניים באשכול המופעלים כיום על ידי מטרופולין וקווי השירות 90, 47 ו־48. בתוך כ־18 חודשים ממועד הזכייה יופעלו שאר הקווים שבאשכול, לרבות תוספות שירות של הקווים שהחלו לפעול בשלב א'. קו 229, שפועל כיום כקו לילה בסופי השבוע ובחופשות בתי הספר, צפוי לפעול גם באמצע השבוע כל השנה.
בתוך כך, שכר הנהגים והנהגות במטרופולין יעלה כבר ממשכורת חודש מאי ב־4.5 אחוזים. כך נקבע בהסכם עבודה חדש שנחתם בין ועד עובדי החברה, נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת מטרופולין. ההסכם יכלול 1,500 נהגים בחברה והוא יכלול שכר בסיס בין 47 ל־50 שקל לשעה.