ביום שישי האחרון, מסיבות שעדיין נחקרות במערך הכבאות, פרצה שריפה בביתו הצנוע של נסים גווילי תושב שכונת נווה הדר בהוד השרון. גווילי הסובל מבעיות לבביות ומוגדר כנכה בשיעור 100 אחוז מתגורר במעין צריפון/קרוואן בגפו: "בגלל בעיות הבריאות שלו שהיו במהלך כל חייו הוא לא התחתן ולא הביא ילדים לעולם", אומרת מור נחמיאס קרובת משפחה, "הוא התגורר בקרוואן הזה, וזו הייתה פינת החמד שלו במשך שנים".
1 צפייה בגלריה
נסים גווילי לצד ביתו שנשרף. "נגמרו לי החיים בשעה"
נסים גווילי לצד ביתו שנשרף. "נגמרו לי החיים בשעה"
נסים גווילי לצד ביתו שנשרף. "נגמרו לי החיים בשעה"
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>>
איך פרצה השריפה?
"ביום שישי בערב הוא הלך לבית הכנסת לתפילת שבת כהרגלו, ובזמן הזה אירעה השריפה, שכרגע עדיין חוקרים מה גרם לה. בשל העובדה שמדובר בקרוואן השריפה כילתה את הכול. לכבאים לא נותר לעשות שום דבר מלבד לכבות גחלים שהיו פעם בית שלו נסים. מאז הוא הולך כמו סהרורי, מדוכא כל הזמן, אין לו אפילו בגדים ללבוש, לקחנו אותו אלינו בינתיים שיתארח מספר ימים עד למציאת פתרון, אבל הוא מדוכדך מאוד. כל הזכרונות שלו היו שם, זה ערער אותו עד היסוד. מה גם שהוא חי רק מקצבת נכות, ואין לו כסף אפילו לקנות חולצה, בטח שלא ריהוט או מוצרי חשמל, הוא שבור".
בניסיון לסייע לקרוב משפחתה החלה מור לבקש סיוע מתושבי הוד השרון והסביבה ופתחה חשבון פייבוקס עבור דיור חלופי ורכישת מוצרים אלמנטרים: "כרגע לנסים אין איפה לגור, אי אפשר לשפץ מהקרוואן כלום, הוא טוטאלוס, נסים צריך מגורים חדשים, קרוואן, או דיור חלופי. אפילו בגדים אין לו, קנינו לו קצת בגדים, אבל זה לא מספיק לו. הוא גם מאוד מתבייש לבקש, אבל הוא מבין שאם לא תהיה לו עזרה לא יהיו לו חיים".
מחלקת הרווחה בעיריית הוד השרון מסייעת?
"הם היו כן השבוע, הבטיחו לעזור, אבל אתה יודע איך זה. מבטיחים, מבטיחים, ולך תדע אם מקיימים. מה גם הם יכולים לעזור? הם יכולים להביא לו כסף לקנות טלפון, או תנור חימום בקור הזה?".
"מה נשאר לי בחיים הללו", אומר נסים השבוע, "נשרף הכול, אפילו הטלפון שלי נשרף עד היסוד. לא נשאר לי תחתון ללבוש. לקחו אותי קרובי משפחה, אבל זה גורם לי להרגיש נטל, אני צריך לישון במקום שלי, ואין לי מקום. נגמרו לי החיים בתוך שעה. כל הזכרונות שהיו לי, כל הדברים ששמרתי, אפילו קצת כסף שנשאר לי, הכול נהיה עשן. אני לא יודע מה לעשות. לא רציתי לפנות לציבור, אני כל החיים שלי בפינה שלי, אבל עכשיו גם היא איננה".
מהעירייה נמסר: "כבר בערב האירוע אגף הרווחה העניק לתושב סיוע מיידי וממשיך ללוות אותו. כמובן שאנו מנועים מלפרט בשל צנעת הפרט אך נסייע בכל האפשר ובמסגרת החוק.

לסיוע עבור נסים גווילי ניתן לפנות למור 052-3750022 (פייבוקס - תרומה לניסים).