כביש 444 - יקצר את הנסיעה למחלף אייל קסם וכביש 6
איפה: קטע חדש בכביש 444 בין נווה ימין לאייל אמור להיפתח בימים אלו לתנועה. מדובר בקטע בין צומת אייל ועד צומת נווה ימין, מה יאפשר נסיעה רצופה על כביש 444.
השיפור: הקטע החדש, שאורכו כ-5.5 ק"מ, דו מסלולי ודו נתיבי, יהיה ציר שלישי בכיוון דרום-צפון בשרון המזרחי וישרת את תושבי כוכב יאיר-צור יגאל, צור יצחק, טייבה וטירה. הקטע החדש צפוי להקל על גודש התנועה באזור בשעות השיא ויקצר את זמן הנסיעה למחלף איל, למחלף קסם, לכביש 6 ולכביש 531. במסגרת הפרויקט, הוקם גשר חדש מעל כביש 6, אורכו כ-250 מטר והוא כולל שני נתיבי נסיעה בכל כיוון. כמו כן הוסדרו הצמתים לאורך התוואי ובוצע פיתוח נופי.
מי ביצע? חברת חוצה ישראל.
כביש הכניסה החדש למורשה - מי שמגיע מכביש 4 לא צריך לעבור דרך צומת הכפר הירוק
איפה? כניסה ויציאה חדשים לשכונת מורשה מכביש 4 על ידי הוספת נתיבי תחבורה ציבורית בכביש 4 וכביש 5, כולל שיקום גשר מורשה. ההשקעה הכוללת בפרויקט הינה כ-120 מיליון שקל. במסגרת השלב הראשון של הפרויקט הוסדרה כניסה חדשה לבאים מצפון בכביש 4 ישירות לרחוב החרושת בשכונת מורשה ברמת השרון ובמקביל הוסדרה יציאה חדשה מרחוב החרושת דרומה לכביש 4.
השיפור: הכניסה והיציאה החדשות (דרך אדלשטיין) חוסכים לתושבי מורשה את הצורך לעבור דרך צומת הכפר הירוק, והתוצאה: הקלה על הפקקים בצומת הזו. הסדרת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 4 מגשר תע''ש ובהמשך בכביש 5 (ממחלף גלילות ועד מחלף קסם) עתידה להסתיים ברבעון השלישי של 2023.
מי ביצע? חברת נתיבי ישראל.
זאת ועוד: בצדה המערבי של רמת השרון מרחיבים בימים אלה את דרך השרף לשני נתיבים בשני הכיוונים. עם השלמת ההרחבה יקל על הנהגים לצאת מהעיר בשעות הבוקר העמוסות.
רמפת ציר הנופש - נועד לשרת תושבי 6,000 יחידות דיור
איפה? הכניסה מנתיבי איילון לשכונת נווה גן ברמת השרון. מדובר בפרויקט תחבורתי שכבר נחנך לפני שבועות אחדים. הרמפה מאפשרת כניסה מהירה גם לכפר הירוק וגם לשכונת המשתלה. הרמפה שנסללה לאורך קילומטר מאיילון צפון בקטע שמצפון למחלף קק"ל עד לבית העלמין קריית שאול מהווה חלק ראשוני מציר הנופש שיחבר בין כביש 20 לכביש 4, ומשם עד דרך 531.
הציר הזה נועד לשרת את תושבי 6,000 יחידות דיור שצפויות להיבנות באזור. הפרויקט יכלול 12 גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים לאורך הציר, לצד מסלול תחבורה ציבורית, גשר מעל כביש 4 ומנהרת תשתיות עבור כל המרחב.
השיפור: עומסי התנועה בצירים האחרים, כמו משה סנה, במחלף הכפר הירוק ובכניסה לנווה גן מכיוון בני אפרים, פחתו.
מחלף ביג - מאפשר גישה ישירה מכביש 2 לאזור העסקים
איפה? כניסה נוספת (המכונה בחברת נתיבי איילון מחלפון ביג) המאפשרת גישה ישירה מכביש 2 לאזור העסקים החדש בצפון גלילות.
השיפור: המחלפון, שנחנך החודש ואורכו כקילומטר, יאפשר בעתיד לעשרות אלפי העובדים ברובע העסקים החדש נבנה במקום, ללא צורך לעבור דרך העיר רמת השרון. במסגרת הפרויקט בוצעו עבודות עפר, פינוי פסולת, סלילה, מעקות וגשר שילוט.
מי ביצע? נתיבי איילון.
מה עוד צפוי? שדרוג מחלף אייל, עוקף מערבי של רמת השרון ונת"צ ב־444
נתיב תחבורה ציבורית 444: מפאתי טייבה למחלף אייל. חברת חוצה ישראל מתכננת את פרויקט הוספת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 444 לכל כיוון נסיעה בקטע שבין מחלף אלכסנדר (מדרום לטייבה) ועד צומת אייל באורך של כ-6 ק"מ. אומדן תקציבי ראשוני: כ-240 מיליון שקל
שדרוג מחלף אייל: פרויקט לשדרוג מחלף אייל בכביש 6, ושדרוג כביש 551, ממחלף אייל ועד צומת קיבוץ אייל. המחלף ישודרג באמצעות הוספת לולאות ורמפות, וכן הרחבת כביש 551 לדו-מסלולי ודו-נתיבי. הפרויקט נועד לתת מענה לבעיות תנועה קשות באזור וכהכנה להקמת כביש רוחב 551, בין כביש 6 לכביש 4 (המבוצע ע"י חברת נתיבי ישראל). אומדן תקציבי: כ-170 מיליון שקל.
נתיב תחבורה ציבורית 444 מצומת נווה ימין לתחנת הרכבת ראש העין: חברת חוצה ישראל מתכננת את פרויקט הוספת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 444 לכל כיוון נסיעה, בקטע מצומת נווה ימין (444/55) ועד תחנת הרכבת ראש העין צפון באורך של כ 6 ק"מ. אומדן תקציבי ראשוני: כ-240 מיליון שקל.
עוקף מערבי של רמת השרון, ממזרח לכביש 20: הרחבת דרך יבנה בגבול הצפוני של רמת השרון עם הרצליה - תאפשר לתושבי השכונות הדרומיות של הרצליה לעקוף ממערב את רחוב סוקולוב ואוסישקין ולהתחבר לאיילון מבלי להיכנס לרמת השרון. התוצאה: הורדה משמעותית של עומס התנועה בסוקולוב ובאוסישקין.
הבשורות והפתרונות
מנכ"לית חברת נתיבי איילון, אורלי שטרן: "הכביש החדש המחבר את כביש 20 מדרום למזרח היא בשורה משמעותית המקצרת לתושבות ולתושבים המתגוררים ברמת השרון ובתל אביב-יפו את הדרך".
המהנדס, ניר בן לולו, סגן מנהל אגף פרויקטי מרכז חברת נתיבי ישראל: "הכניסה לכביש 4 ממורשה היא בשורה של ממש לתושבי רמת השרון והסביבה, כשלנגד עינינו עומדת המשימה להקל על משתמשי הדרך בהגעה לביתם ולשאוף להקלה בפקקים וזרימת תנועה מיטבית. יש עוד הרבה פתרונות שנספק במסגרת הפרויקט הנרחב הזה, עם הסדרת נתיב תחבורה ציבורית".
דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל: "אנו גאים לקחת חלק מרכזי במהפכת התחבורה ולהוביל פרויקטים מורכבים לאורכה ולרוחבה של המדינה, שיביאו להקלה בעומסי התנועה ויאפשרו חופש ורציפות תנועה מירבית עבור כל אזרחי מדינת ישראל ותושבי השרון בפרט".