רגע לפני כניסת השבת האחרונה, רוני סלע מרעננה, ראש סניף מישור החוף פנה בפניה לא שגרתית לסגניתו תניה קוחר בבקשה לאתר לו מזרק אפיפן להשלמה לתיק החובש שברשותו. רוני סיפר שיומיים לפני כן השתמש במזרק שהיה ברשותו והציל את חייו של אדם אחר. תניה, כמובן הצליחה לאתר מזרק אפיפן והעניקה אותו לרוני.
2 צפייה בגלריה
רוני סלע מתנדב איחוד הצלה
רוני סלע מתנדב איחוד הצלה
רוני סלע מתנדב איחוד הצלה
(צילום: איחוד הצלה)
פחות מ- 24 שעות לאחר מכן הציל רוני בזכות מזרק האפיפן החדש צעיר נוסף, בשנות העשרים לחייו לאחר שפיתח תגובה אלרגית מסכנת חיים
הצעיר שהחליט לפנות את עצמו למוקד לאחר שפיתח תגובה אלרגית עצר את הרכב שלו בהרצליה בקצה הרחוב של רוני- והתקשר לאמבולנס שהבין שלא יצליח לב. רוני, שגר בסמוך הגיע למקום כעבור דקה זיהה מטופל שכבר מראה סימנים של שוק אנפלקטי מתקדמים. (מזיע חיוור, 70 סיסטולי פנים פה לשון נפוחות.. ). ללא היסוס רוני הזריק לו את תכולת המזרק שברשותו ובכך הציל את חייו, במידה והיה עיכוב נוסף היו נאלצים הצוותים להתחיל פעולות החייאה.

2 צפייה בגלריה
רוני סלע ומזרק האפיפן
רוני סלע ומזרק האפיפן
רוני סלע ומזרק האפיפן
(צילום: איחוד הצלה)

קראו גם:

באיחוד הצלה מזכירים כי "יש לא מעט אנשים בעלי רגישות קלה לאלרגן מסוים, אלרגיה קלה בדרך כלל גורמת לגרד קל, אדמומיות ופריחה מקומית. אך ישנם אנשים המפתחים תגובת אלרגית חריפה ביותר, במצב זה החולה נמצא בסכנת חיים מידית בעקבות נתיב הנשימה שיכול להיחסם ואף מוות. המזרק הינו פתרון מידי מציל חיים למצב חירום, המזרק מגיע בהתאמה למבוגרים ולילדים.
"אנו מזכירים כי אנשים בעלי אלרגיות מסכנות חיים (ולא רק) מחוייבים בנשיאת מזרק האפיפן אשר בראשותם, בעת תגובה אלרגיל עליהם להשתמש או להנחות את הקרובים אליהם כיצד להשתמש במזרק ולסייע. במידה ויש לכם בהישג יד מזרק אפיפן שאינו בשימוש (האדם האלרגי אינו זקוק לו עוד) והוא בתוקף (בכמובן) נשמח לטובת ציוד המתנדבים שלנו במזרקים נוספים (לאלו שעדיין לא הצלחנו לצייד)".