הדר-דניאלס אלימלך (31) נשואה, אחות מוסמכת העובדת במרפאה ראשונית - מוריה של כללית ברמת השרון, אחותה, ויקטוריה-עדן אלימלך מאורסת, היא אחות מוסמכת העובדת במרפאת ילדים ובמרפאת מעלה הנדיב של כללית בהרצליה
הדר: "אנחנו מגיעות ממשפחה שחיה את עולם הרפואה. יש במשפחה הרבה אחים ואחיות, רופאים ורופאות" מספרת הדר "אבא שלנו בעברו עבד בבית החולים בזמן שהיה סטודנט, והוא הוקסם מהאחיות, לאורך כל הילדות הוא תמיד אמר לי ולאחותי שזה המקצוע הכי טוב בעולם ושאנחנו צריכות להיות אחיות –אני תמיד אומרת שאבא שלי הוא הפרזנטור הכי טוב לאחים ואחיות, כי זה השפיע. יש לי גם דודה שאני מאוד קשורה אליה שגם היא אחות ותמיד הסתכלתי עליה בהערצה, ראיתי כמה אכפת לה מהעבודה ומהמטופלים שלה, כמה העשייה שלה משמעותית וחשובה, וגדלתי עם המודל הזה וידעתי שזה המקצוע שאני רוצה לעסוק בו. אני ואחותי למדנו אֲחָיוּת באוניברסיטת תל אביב ובבית הספר לאחיות דינה בפתח תקווה, בבילינסון. את הלימודים סיימנו בשנת 2018 ומאז שתינו בכללית".

2 צפייה בגלריה
ויקטוריה והדר
ויקטוריה והדר
ויקטוריה והדר
(צילום: באדיברות דוברות כללית)

ספרו על הלימודים המשותפים
ויקטוריה: "אחותי ואני החלטנו ללמוד ביחד וזוהי הייתה הבחירה הכי טובה שלנו כי אנחנו באמת צוות טוב. לכל אחת יש את נקודות החוזק והחולשות שלה, ואנחנו משלימות אחת את השנייה. אנחנו תאומות לא זהות, שונות לחלוטין גם באופי- ובכל זאת החברות הכי טובות. אחותי הקטנה גם אחות – ועכשיו היא עושה הסבה לרפואה שזה חלום שלה שהיא הצליחה להגשים ואנחנו מאוד גאות בה על זה. התחלתי לימוד אחיות ב- 2014 באוניברסיטת תל אביב, ובבית הספר לאֲחָיוּת דינה בפתח תקווה בבית חולים בילינסון. את הלימודים סיימתי ב-2018 ומאז אני עובדת בכללית".
הדר: "לי למשל מאוד קשה להתרכז בשיעורים ולעומתי היא זו שמצליחה להתרכז ולארגן את החומר בשיעורים ולעבודות, ואני הייתי זו שמכינה את הסיכומים ומתעסקת בעיקר בכתיבה. זו באמת הייתה חוויה, וברור לי שגם את התואר השני נעשה ביחד".
האם אתן מדברות על העבודה? מתייעצות?
הדר: "כל הזמן! זה עוזר מאוד בייעול העבודה, בהכנת פרוייקטים לקידום בריאות למטופלים, אנחנו עושות השוואות בין טיפולים, כל דבר שלא ברור לי אני מתקשרת לויקטוריה- היא אנציקלופדיה מהלכת. היא מעולה בתרופות! היא זוכרת הכל, ואני דווקא אוהבת מאוד את תחום הפצעים ובזה היא יותר מתייעצת איתי".
ויקטוריה: "העבודה היא בדם שלנו, אנחנו מדברות הרבה על העבודה. זה כיף לדעת שיש לי שותפה שמבינה אותי".
איך נראים המפגשים המשפחתיים?
ויקטוריה: "ברגע שיש שלוש אחיות שהן אחיות – כל מפגש משפחתי הוא כמו ישיבת צוות עם סיעור מוחות. כל אחת משתפת על מקרים מעניינים, דברים חדשים – גם בגלל שכל אחת מתחום אחר אנחנו לומדות המון אחת מהשניה"
מה החלק הכי טוב בעובדה שאחותך עובדת באותו המקצוע?
ויקטוריה: "החלק הכי טוב שאני זוכה ללמוד איתה, לשתף אותה ומעבר לזה שאנחנו אחיות אנחנו גם חברות קרובות מאוד וזה הופך את העבודה לכיפית וקלה יותר".
הדר: "החלק הכי טוב שאני יודעת שלא משנה מה - תמיד יש לי עזרה וגיבוי ממנה, היא תמיד תדע לייעץ לי, לעזור ולעלות לי את הביטחון".
מה החלק היותר מאתגר?
הדר: "תמיד יש חשש לטעות. כשדיברתי על זה עם אבא שלי הוא אמר לי משפט שהולך איתי מאז ועזר לי להתמודד עם זה- 'אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה לבו יפול ברעה' – בסופו של דבר זה פחד טוב שבזכותו אני בודקת דברים לעומק, קוראת נהלים, בודקת חידושים והסיכוי לטעות יורד".
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך?
הדר: "יש לי צוות מדהים, כל הסקטורים במרפאה! יש בינינו עבודת צוות, כבוד והערכה, יש בינינו שיתוף פעולה, עזרה ותמיכה. יש לי מנהלת אחיות מדהימה, מנהלת שמעלה את הביטחון ולא "מלקה" על טעויות, אלא עוזרת ללמוד מהן וכיצד לייעל דברים. ומעבר לזה יש לי מטופלים במרפאה שנקשרתי אליהם. זו מתנה - להגיע למקום עבודה שאני מחשיבה אותו למשפחה שלי".
ויקטוריה: "אני אוהבת מאוד את המרפאה שאני עובדת בה, את האחראית שלי ואת הצוות. אני אוהבת את זה שאני זוכה לעזור לאנשים ולהשפיע, לראות אותם גדלים ומתפתחים. אני אוהבת את ההמשכיות הטיפול, את השמחה בעיניים של הילדים. אני לא רואה את זה כמובן מאליו, ואני אוהבת את העובדה שזה באמת משפחתי אצלנו".
"לא האמנו שנתמודד עם מצבים כאלה בקריירה" ספי סובל רויטבלט מנהלת האֲחָיוּת, כללית מחוז שרון שומרון מוקירה את עבודתם של האחים והאחיות במחוז
"כמדי שנה אנו מציינים יחד את שבוע האחיות והאחים והשנה, כאחיות ואחים התמודדנו עם מצבים שלא יכולנו לצפות או להאמין שנתמודד איתם במהלך הקרירה שלנו. הצוותים שלנו פעלו בעוז וגבורה במספר חזיתות במהלך מלחמת חרבות ברזל. רבים התגייסו למילואים וזאת לצד אלו שהתנדבו לתת כתף בבית החולים סורוקה במחוז דרום ובאילת. חלק מהצוותים הגיעו לתת שירות לאזרחים שפונו מביתם למלונות במחוז ומספר אחיות שלנו נבחרו ללוות ילדים ונשים פדויי שבי ועדיין מלוות אותם במקצועיות ורגישות רבה. כל אלה הם רק חלק מהפעולות הרבות בתקופה זו ועל כך ברצוני להגיד תודה.
2 צפייה בגלריה
ספי סובל רויטבלט
ספי סובל רויטבלט
ספי סובל רויטבלט
(צילום: סטודיו לאורית)

יש לנו במחוז שרון שומרון של כללית נבחרת מובחרת של: 614 אחיות ו- 42 אחים, גילה של האחות הצעירה ביותר הוא: 23 והגיל של האחות הכי מבוגרת עומד על 72. כולם מרכיבים את הרקמה האנושית היפה והייחודיות של צוותי האֲחָיוּת במחוז.
אני גאה להיות מנהלת האֲחָיוּת במחוז ולהוביל יחד עם כלל הצוותים טיפול איכותי, מקצועי, חומל ואכפתי".

מוגש מטעם: כללית מחוז שרון שומרון