פרשת מותו הטרגי של הילד בן הארבע לפני כשמונה חודשים לאחר שנחנק מבליעת ענב בסופר של "רמי לוי - שיווק השקמה" מגיעה בימים אלה לבית המשפט המחוזי.
3 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)

כזכור, במחצית חודש מאי אשתקד הגיעה אמו של הילד בשעת ערב יחד עם בנה הקטן לסופר "רמי לוי" ברחוב התאנה בבאר־שבע על מנת לערוך קניות לקראת חג השבועות.
כעבור מספר דקות הבחינה האם כי בנה שרוע על הרצפה כשהוא מתפתל ומתקשה לנשום. האם החלה לזעוק לעזרה, וצוות של מד"א נגב שהגיע למקום החל בפעולות החייאה בילד, שהיה כבר במצב של חוסר הכרה וללא דופק. הילד פונה במצב אנוש לבית החולים "סורוקה", שם אמנם הוצא הענב מגרונו, אך מאמצי הרופאים להציל את חייו עלו בתוהו, והוא נפטר.
בכתב תביעת הנזיקין, העומדת על סכום מירבי של כשמונה מיליון שקלים, שהגישו הוריו של הילד לבית המשפט המחוזי בבאר־שבע, באמצעות בא כוחם, עו"ד אליהו ויצמן, כנגד חברת "רמי לוי - שיווק השקמה" ונגד רמי לוי, בעלי החברה וחברת הביטוח שביטחה את חברת "רמי לוי" ואת בעליה, נטען כי הילד נטל ענב מדוכן הפירות בסופר והוא נחנק כתוצאה מבליעתו.
לטענת התביעה, הענבים היו חשופים, פזורים ונגישים, ללא עטיפה או אריזה כלשהי, ככל שמדובר בילד בן ארבע.
בתביעה גם מציינים הוריו של הילד כי המרכול לא החזיק ברשותו ציוד החייאה, וכי גם לא הוזעק אמבולנס באופן מיידי.
עוד נטען בתביעה כי האסון הפך את הוריו של הילד לשברי כלי ומצבם הנפשי קשה מנשוא, והם סובלים מפוסט־טראומה, מחוסר תפקוד, וכי גם נגרמה להם נכות כתוצאה מהאסון ונזקים כספיים.

3 צפייה בגלריה
הפעוט נחנק מענב בסופרמרקט
הפעוט נחנק מענב בסופרמרקט
הפעוט נחנק מענב בסופרמרקט
(צילום המחשה: ULKASTUDIO, שאטרסטוק)

בכתב התביעה מציינים ההורים כי "הנתבעים, חברת 'רמי לוי' ובעלי החברה, אחראים למות הילד, לאסון ולנזק הנובע מכך, עקב מעשיהם ומחדליהם, והם אחראים על פי כל דין לגורם, לאסון ולנזקים. הנתבעים אחראים לנזק בגין רשלנות במחדל באי אריזת הענבים כדבעי ובמיקומם בגובה שהיו נגישים לקטין. מכשול זה הוא הגורם הישיר לתאונה ולתוצאה הרת האסון".

"אין קשר סיבתי"


בכתב הגנה שהגישו, באמצעות עו"ד שירן זליגמן, טוענים הנתבעים כי יש לדחות את תביעתם של הורי הילד המנוח על הסף, וכי אין על הנתבעים כל חבות כלפי התובעים.
עוד נאמר בכתב ההגנה כי "הנזקים הנטענים הם מוגזמים ומופרזים, וכי אין קשר סיבתי בין הנזקים הנטענים לבין התאונה". הנתבעים גם טענו להגנתם כי "התאונה אירעה עקב אשמתם הבלעדית והמכריעה של המנוח והוריו, וכי רשלנותם של המנוח והתובעים או מי מהם הינה הסיבה הבלעדית והמכרעת לקרות האירוע, המוכחש כשלעצמו".
3 צפייה בגלריה
עו"ד אליהו ויצמן
עו"ד אליהו ויצמן
עו"ד אליהו ויצמן
(צילום: פרטי)
הדיון בתיק נקבע ל־27 במאי הקרוב והוא יתקיים בפני השופטת יעל ייטב.