אפילו ד"ר רומם, רופא ריאות ותיק, שמאחוריו אלפי בדיקות לא האמין למראה עיניו. קנה הנשימה של המטופלת היה חסום כמעט לחלוטין. "אירוע של דלקת סימפונות שגרתית אצל אדם אחר היה עלול להסתיים במוות אצלה" הוא משתף.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
אלה מויסייב בת ה-77 הופנתה אל מרפאתו של ד"ר איל רומם, מנהל תחום רפואת ריאות פולשנית, במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית אחרי שמצאו אצלה ממצא אקראי בעקבות צילום בית החזה. מזה שנים נאמר אלה כי היא סובלת מאסטמה שמקשה עליה לנשום. כשד"ר רומם ראה את צילום ה-CT הוא העריך שיש צורך בבדיקת ברונכוסקופיה (בדיקת דרכי הנשימה באמצעות החדרת צינור גמיש שבקצהו מצלמה). "הבדיקה גילתה גוש עצום שחסם מעל 90 אחוז מקנה הנשימה, שגם ממוקם קרוב מאד למיתרי הקול. החלטתי לבצע פרוצדורה של כריתת הגידול דרך קנה הנשימה" משתף ד"ר רומם.
"למען בטיחות המטופלת הורדמה בהרדמה כללית אבל נשמה באופן עצמאי, תחת ידיו המצוינות של ד"ר איוון ילזוב ששמר עליה בזמן הניתוח. בגלל המורכבות הזמנו את גם ד"ר יניב אבנר, ד"ר אנואר מנסור וד"ר אמין ביאדסה מומחי אף אוזן גרון שחשפו את אזור מיתרי הקול באמצעות מתקן מיוחד שאפשר לנו להכניס את הברונכוסקופ בצורה חופשית" מסביר ד"ר רומם.
2 צפייה בגלריה
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
צילום: דוברות בית החולים
עוד לפני תהליך הכריתה הכניס ד"ר רומם יחד עם אתי קלצ'וב, האחות האחראית מכשיר אולטרסאונד מתקדם בשם EBUS המאפשר לצפות בגידול מכל הכיוונים וכן אל תוך הגידול. כך ניתן להבין מהי צורתו ותכולתו של הגידול ואת מבנה כלי הדם וזרימות הדם עוד לפני תחילת הפעולה. "תוך שעה הצלחנו להסיר את הגידול שהיה נוקשה וכעבור מספר שעות אלה השתחררה לביתה שמחה ובריאה" מסכם ד"ר רומם.