רופאת מכבי הצילה את חייו של צעיר שפיתח התקף אלרגיה חריף לאחר שנעקץ מצרעה: הצעיר מכפר יונה נעקץ במהלך עבודות גינה ופיתח אלרגיה שגרמה להתנפחות בכל חלקי גופו "הרופאה הצילה לי את החיים, מזל שהגעתי אליה בזמן".
4 צפייה בגלריה
ד"ר תילי פישר. הצלת חיים
ד"ר תילי פישר. הצלת חיים
ד"ר תילי פישר. הצלת חיים
(צילומים: אביבית איזקסון, שאטרסטוק)
תומר נדל בן ה-32 עבר רק לפני שבוע דירה. לאחר שפרק את הארגזים, יצא לסדר את העשבייה והצמחים בגינה החדשה בביתו. לאחר כמה דקות הרגיש עקיצה ליד העין "הבנתי שנעקצתי מצרעה. העקיצה לא כאבה בכלל, בקושי הרגשתי אותה אבל הרגשתי שזה סימן טוב כדי להיכנס חזרה הביתה ולנוח קצת מהעבודה בגינה" מספר תומר.

קראו גם:

תוך כמה דקות הוא הרגיש תחושה מוזרה. על גופו הופיעה פריחה ופניו האדימו והתנפחו "בהתחלה לא הבנתי מה קורה לי התחלתי להתגרד בכל הגוף ובכל דקה שעוברת, אני מרגיש שזה רק הולך ומחמיר. לא חשבתי לרגע שיש קשר בין העקיצה לבין התופעות המוזרות שאני חווה. אני בן אדם שעובד בטבע אני כל יום נעקץ ממשהו אחר ומעולם לא פיתחתי אלרגיה. לפני כמה שנים נעקצתי על ידי כמה דבורים בבת אחת, לא קרה לי כלום. בטח לא דמיינתי שאני אלרגי לעקיצת צרעה. תוך 15 דקות הפריחה התפשטה על כל הגוף והרגשתי שהפנים שלי מתנפחות". באותו רגע תומר מבין שהוא חייב לגשת לטיפול רפואי בהקדם.

4 צפייה בגלריה
נעקץ על ידי נחיל צרעות
נעקץ על ידי נחיל צרעות
נעקץ על ידי צרעה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

תומר נכנס לרכבו ונוסע למרפאה של מכבי שירותי בריאות בקניון הכפר בכפר יונה "תוך כדי נסיעה, שלקחה כמה דקות ספורות, אני מרגיש שהנפיחות מחמירה והלשון שלי גם מתנפחת. כשהגעתי למחסום של החניון המאבטח דיבר איתי ושאל לאן אני מגיע, כשפתחתי את הפה וניסיתי לדבר גיליתי שהלשון כל כך התנפחה עד כדי כך שלא הצלחתי לדבר ברור. המאבטח הבין את חומרת המצב ונתן לי להיכנס מהר". באותם רגעים הלחץ של תומר מגיע לשיאו. חוסר היכולת לדבר ולהסביר מה הוא מרגיש, הדגיש את חומרת מצבו.

4 צפייה בגלריה
ד"ר תילי פישר
ד"ר תילי פישר
ד"ר תילי פישר
(צילום: אביבית איזקסון)

הוא מגיע למרפאה של מכבי ופוגש את ד"ר תילי פישר יוסף מומחית ברפואת משפחה ומנסה להסביר לה מה קרה לו "ישבתי בחדר ופתאום אני בדלת בחור עם פנים נפוחות ואדומות, בלחץ ומנסה להסביר לי משהו, אבל לא הצלחתי להבין מה הוא אומר. בדרך לא דרך אני מצליחה לקלוט את ההברות של המילה צרעה. שאלתי אותו נעקצת מצרעה? הוא הנהנן. מייד הבנתי שהוא זקוק לטיפול מיידי כי הוא פיתח תגובה אלרגית חריפה לעקיצת צרעה והזמן עובד לרעתנו".

4 צפייה בגלריה
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן במסעדות
מזרקי אפיפן
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

תוך שניות ד"ר פישר הכניסה אותו לחדר האחות והעניקה לו זריקת אדרנלין שהרגיעה מיידית את הנפיחות והאדמומיות. תוך דקות ספורות הנפיחות ירדה ותומר הצליח שוב לדבר "אחרי הזריקה סיפרתי לד"ר תילי את כל השתלשלות האירועים. היא המשיכה לתת לי טיפול רפואי סטרואידים ועירוי נוזלים ובעצם הצילה לי את החיים. הרגשתי שעוד כמה דקות בלי טיפול, אני לא אצליח לשרוד".
ד"ר תילי פישר מסבירה: "במקרה של אנפילקסיס (תגובה אלרגית חמורה ומסכנת חיים), בטח במקרה הראשון, ההנחיה היא להתקשר למד"א (101). ברגע שהם מקבלים קריאה שקשורה בהתקף אלרגיה הם מזניקים כוננים שנושאים עליהם מזרק אפיפן ויודעים להגיע הכי מהר לאירוע ולהעניק טיפול. אנשים שחוו אנפילקסיס חייבים לשאת עליהם מזרק אפיפן לכל מקום ולהזריק במידה והם יודעים שנחשפו למשהו שהם אלרגיים אליו או מרגישים תסמינים של התקף אלרגי. האנפילקסיס מתפתח בין כמה דקות לשעה והוא עלול להסתיים במוות במידה ולא נותנים טיפול בטווח הזמן המיידי. במזל גדול תומר הספיק להגיע בזמן למרפאה ולקבל טיפול שעצר את התקף האלרגיה".