במשך מספר שבועות פנתה ד"ר הדיל סמארה מנהלת מרפאת קפלן של כללית בכפר סבא לאריה מוסיה בן ה-76 , אחד ממטופליה והתעקשה שיעבור בדיקות שגרתיות. אריה לא ייחס חשיבות רבה לבדיקה אך הקשיב לרופאה שלו ד"ר הדיל סמארה.
2 צפייה בגלריה
אריה מוסיה וד"ר הדיל סמארה
אריה מוסיה וד"ר הדיל סמארה
אריה מוסיה וד"ר הדיל סמארה
(צילום: דוברות כללית)
כשד"ר סמארה קיבלה את תוצאות הבדיקה היא נדמה לגלות כי קיימת מפרצת משמעותית ומסכנת חיים בבטנו של אריה ומיד שלחה אותו לבית החולים ושם בוצע הליך שהציל את חייו.

2 צפייה בגלריה
חדרי ניתוח פעילים
חדרי ניתוח פעילים
ניתוח מציל חיים
(צילום: איתי רפפורט)

ד"ר הדיל סמארה, מנהל מרפאת קפלן של כללית בכפר סבא, מספרת: "אנחנו פונים למטופלים על מנת לעודד אותם ולתאם להם בדיקות סקר שגרתיות, לרוב מדובר בבדיקות קלות שלא דורשות הכנה מורכבת. כמו ברוב המחלות אנו כבר יודעים כי גילוי מוקדם ואיתור מהיר יכול להציל חיים ולכן אין בכלל שאלה כי הבדיקות הללו נדרשות. המקרה של אריה הסתיים בסוף טוב והתרגשתי לפגוש אותו במרפאה שוב לאחר תקופת ההחלמה. אני וכל צוות המרפאת קפלן של כללית מאחלים לו החלמה מהירה ובריאות איתנה".
קראו גם:
אריה מוסיה: "היום אני מבין שהבדיקה, הערנות והעקשנות של הרופאה שלי הצילו אותי. אני תמיד חששתי מבדיקות ולא רציתי לבוא למרפאה אבל היום אני מבין את החשיבות. אני אומר לכל בני המשפחה והחברים שלי שילכו לבדוק ולא יזלזלו כי בסוף זה מה שהציל אותי. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אם לא הייתי מגיע לבדיקה ומקשיב לד"ר הדיל".