כ־350 רופאים ואנשי צוות רפואי, תושבי 18 מדינות בארצות הברית, הגיעו לאחרונה לניו ג'רזי כדי להשתתף ביריד 'MedEx', שיזמו פעילי 'נפש בנפש'.
מזה שני עשורים פועלים אנשי הארגון להעלות יהודים מצפון אמריקה לישראל. היריד החדש נועד למצוא עבודה לאלה שכבר החליטו לעלות ולפרוס בפניהם את האפשרויות הרבות העומדות בפניהם.
1 צפייה בגלריה
משתתפי יריד העלייה. "הזדמנות חד־פעמית למפגש אישי"
משתתפי יריד העלייה. "הזדמנות חד־פעמית למפגש אישי"
משתתפי יריד העלייה. "הזדמנות חד־פעמית למפגש אישי"
(צילום: שחר עזרן)
זה לא סוד שמדינת ישראל מתמודדת בשנים האחרונות עם עומס עצום על מערכת הבריאות. הדבר נובע לא רק ממגפת הקורונה, אלא גם בגלל העובדה שבשנים אלה פורשים לגמלאות רופאים, רופאות ואנשי צוות רפואי שעלו לישראל מחבר העמים והשתלבו במערכת הבריאות בארץ.
כעת המדינה זקוקה לתוספת של אנשי רפואה וסיעוד, ומאות המבקרים בכנס שמעו על מערכת הבריאות בישראל.
אלה שהגיעו ליריד צריכים לעזוב עבודה מכניסה ומתגמלת מאוד, לכן אנשי 'נפש בנפש' עשו מאמץ גדול כדי לקדם את האפשרות להעלות רופאים ורופאות יהודים. לקיום היריד סייעו גם משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל, JNF – USA, משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית בישראל.
באירוע השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה וממערכת הבריאות הישראלית, ובהם השר לפיתוח הפריפריה והגליל עודד פורר והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות ד"ר ספי מנדלוביץ. בדברים שנשאו השניים בפני חלק מבאי היריד, הם הדגישו את המצוקה העתידית שממנה צפויה ישראל לסבול בכל הקשור לתפקוד מערכת הבריאות בשנים הקרובות, לנוכח המחסור הצפוי ברופאים.
השר פורר הבטיח לרופאים האמריקאים השוקלים לעשות עלייה לישראל: "המדינה תקבל אתכם בזרועות פתוחות ותשקיע כל מאמץ למען רופאים עולים". ד"ר מנדלוביץ הוסיף: "המדינה ומערכת הבריאות מציעים למשתתפי היריד הזדמנויות מקצועיות מרשימות, תוך הגשמת החלום הציוני".

"לעזוב את אמריקה"

רבים מבאי היריד כבר נמצאים בתהליכים לקראת עלייה לישראל. על מנת לדרבן נוספים להיכנס לתהליך, למקום הגיעו 15 משלחות שונות, ובהן נציגים מבתי חולים בישראל, כמו גם בכירים בקופות החולים השונות.
בין באי הכנס היו רופאים ורופאות צעירים בשנות העשרים לחייהם שעומדים בפני סיום לימודיהם. באירוע השתתפו גם רופאים מבוגרים יותר, כמה מהם בעמדות בכירות בבתי חולים בארצות הברית. האורחים הסתובבו בין התחנות השונות, וחלקם אף קיימו ראיונות קבלה למוסדות הרפואיים השונים.
בין העולים הפוטנציאליים שנמצאים כבר בעיצומו של התהליך היו כאלה שהגיעו ליריד עם הסמכותיהם הרפואיות. את המסמכים הם הציגו בפני עורך דין ונוטריון ישראלי שנכח במקום, כדי לקבל לאלתר היתר עבודה בבתי החולים בארץ.
ד"ר ג'פרי בקר (55) יעלה לישראל ביוני ממדינת אריזונה: "כבר שנים שאשתי ואני מדברים על עלייה, ואני שמח, שעכשיו, בסיוע 'נפש בנפש', זה הזמן שלנו לעזוב את אמריקה ולעלות לישראל, הבית שלנו. היריד נותן לנו עוד תמונה על מערכת הבריאות בישראל, והגעתי לפה כדי להבין היכן הכי כדאי לי לעבוד".
מייסד-שותף ומנכ"ל ארגון 'נפש בנפש', הרב יהושע פס, מסכם: "היריד סיפק הזדמנות חד־פעמית למפגש אישי ונחוץ כל כך בימים אלה בין אנשי הרפואה בשטח למערכת הבריאות בישראל, במיוחד כעת, כשהמחסור במומחים ובאנשי צוות מסתכם באלפים. עלינו לפעול ללא לאות לסייע בהבאת אנשי מקצוע מיומנים, על מנת שיחזקו את תשתיות שירותי הבריאות בישראל לשנים קדימה".
* הכותב היה אורח ארגון 'נפש בנפש'