אברהם גרניט, בן 73, הגיע לבדיקת מעקב שגרתית במרפאת סוכרת של מכבי שירותי בריאות. הוא לא תיאר לעצמו שהבדיקה הזאת תציל את חייו, בזכות האחות רימה קלמפרט והצוות המסור.
2 צפייה בגלריה
אברהם עם האחות רימה והצוות של מכבי שירותי בריאות
אברהם עם האחות רימה והצוות של מכבי שירותי בריאות
אברהם עם האחות רימה והצוות של מכבי שירותי בריאות
(צילום: מכבי שירותי בריאות)

"היה לי מזל גדול, אומר אברהם. "כמה ימים לפני קיבלתי טלפון ממכבי שבישרו לי שהם מקדימים לי את התור למכון סוכרת. בדיעבד, הבנתי שהטלפון הזה הציל לי את החיים".
אברהם הגיע למכון ונכנס לחדרה של האחות רימה קלמפרט המתמחה בטיפול בחולי סוכרת. "אברהם הגיע אליי ולפני הכניסה לרופאה, לקחתי לו מדדים של לחץ דם, דופק ומשקל, כמו כל מטופל שמגיע אלינו. כשמדדתי לו דופק, חשבתי שהמכשיר מקולקל. מדדתי שוב ואז מדדתי גם ידנית. המספר שהופיע על הצג היה 39. נדהמתי. דופק תקין נע בין 60 ל90. הסברתי לאברהם שאנחנו נצטרך לגשת לבצע בדיקת אקג בדחיפות כי התוצאה הזאת מצביעה על בעיה בתפקוד הלב".
רימה ואברהם יצאו מחדר האחות לחדר בו נמצא מכשיר האקג. "מאותו רגע האחות רימה והדיאטנית איילת בירן היו צמודות אליי", משחזר אברהם. "לאחר הבדיקה חיכינו לתוצאות שהגיעו תוך דקות ספורות".
רימה שליוותה את אברהם קיבלה את התוצאות שאישרו את החשש שלה. "התוצאות הצביעו על בעיה בהולכת החשמל בלב שגורמת לפעימות איטיות ומסכנת את פעילות הלב. המקרה שלו היה כל כך חריג, כי התוצאות הצביעו על מצב קריטי של קצב פעימות הלב אבל אברהם לא התלונן על כאבים והיה נראה חיוני לגמרי, הפער בין תוצאות הבדיקה להרגשה שלו, היה מאוד מתעתע".

2 צפייה בגלריה
אברהם עם האחות רימה
אברהם עם האחות רימה
אברהם עם האחות רימה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)

קראו גם:
באותו רגע רימה הזעיקה ניידת טיפול נמרץ. יחד עם ד"ר ליובן הן נשארו לצד אברהם, כדי לוודא שמצבו נשאר יציב ולא מידרדר.
"כשהייתי במכון הסוכרת לא הבנתי את חומרת המצב. נשארתי רגוע. רק כשהגעתי לבית החולים הבנתי שהיה לי פשוט נס. בבית החולים הצוות הרפואי הלך אחריי כמו צל לכל מקום. כולם חששו שבכל רגע הלב יפסיק לפעום. הייתי על זמן שאול. אני לא מפסיק לחשוב מה היה קורה אם לא היו מקדימים לי את התור והאחות לא הייתה מזהה שהדופק שלי נמוך. אם הייתי בכל מקום אחר חוץ ממכבי – כנראה שלא הייתי פה היום", מספר אברהם.
בבית החולים אברהם עבר השתלת קוצב לב וכעת הוא מתאושש בביתו. "אנחנו נמצאים בימים מתוחים וקשים. הלב שלנו מתמודד עם עצב גדול ודווקא עכשיו יותר מתמיד, אנחנו צריכים לשמור על הבריאות שלנו כדי לוודא שמערכות הגוף חזקות ומסוגלות להתמודד עם המצב. אין לי מספיק מילים כדי להודות לרימה על התושייה, התגובה המהירה והמקצועיות. היא הצילה את החיים שלי".
רימה האחות שמרה על קשר עם אברהם גם לאחר השחרור מבית החולים. "למרות שאנחנו עוברים ימים קשים ומורכבים, חשוב להגיע ולבצע בדיקות שגרתיות, ממש מצילות חיים. דווקא עכשיו, יותר מתמיד, חשוב לשמור על הבריאות".