כל אישה שעברה את זה או ליוותה חברה בתהליך, מכירה את המתח וחוסר הוודאות שמלווים את תהליך טיפולי הפוריות. התהליך מורכב מפרוטוקול רפואי עמוס בפרטים שדורש דיוק במינונים ובזמנים. הנשים מבצעות את הבדיקות בשעות הבוקר ובשעות הצהריים מקבלות את התוצאות. הן ניגשות לתוצאות במתח ולחץ רב, ולפיהן נדרשות להמשיך טיפול לפי הפרוטוקול. לרוב, לאחר קבלת ההנחיות הן נשארות עם הרבה שאלות לא פתורות, הן שאלות מקצועיות לגבי המינון והטיפול והן שאלות כלליות יותר לגביי העתיד לבוא והן זקוקות לייעוץ, הכוונה ותמיכה בזמן אמת.
1 צפייה בגלריה
לילך סינאבסקי-שץ, אחת האחיות במוקד
לילך סינאבסקי-שץ, אחת האחיות במוקד
לילך סינאבסקי-שץ, אחת האחיות במוקד
(צילום: דוברות מכבי שירותי בריאות)
שירות חדש וייחודי של מכבי שירותי בריאות נועד לענות על הצורך הזה בדיוק- לראשונה, מוקד אחיות הפועל שישה ימים בשבוע בין 14:00 ל17:00 באמצע השבוע ובשעות 10:00-12:00 ביום ו' (השעות בהן הנשים מקבלות את תוצאות הבדיקות ונדרשות להמשך טיפול).
האחיות המאיישות את המוקד, כולן עם ידע בפוריות ועובדות בשיתוף פעולה מלא עם הרופא המטפל. האחיות עוברות על תוצאות הבדיקות שביצעו המטופלות באותו היום, מתייעצות עם הרופא המטפל לגבי המשך הטיפול ומקבלות ממנו הנחיות להמשך, לאחר מכן הן מעבירות את המידע למטופלות. מעבר למתן ההנחיות ה"יבשות" המטופלות זוכות לקבלת הכוונה וייעוץ בטיפול, תמיכה ומעטפת לה הן זקוקות בטיפולי הפוריות. האחיות מלוות אותן מרגע התחלת הטיפול, דרך קבלת תשובת הריון חיובית או שליליתו ועד סיום ההיריון בין אם מסתיים בלידה או חלילה בדרך אחרת.
אחות מוקד הפיריון לילך סיניאבסקי שץ מסבירה: "המטופלות זוכות לליווי צמוד בכל רכבת ההרים הרגשית שהיא חלק בלתי נפרד מטיפולי הפוריות. במקרים מסוימים ובמידת הצורך, השירות מתבצע באמצעות שיחת וידאו, כדי שתתאפשר הדרכה פרונטלית בין המטופלת לאחות למשל כאשר המטופלת זקוקה להדרכה בהזרקה עצמית או שהיא מרגישה צורך בשיחה אינטימית יותר".
אנה, תושבת השרון שנמצאת בתהליך טיפולי פוריות בחצי השנה האחרונה מספרת על משמעות המוקד עבורה: "אני עובדת כעצמאית וכל דקה יקרה לי. המוקד הזה מאפשר ניהול נכון של הטיפולים בצורה יעילה ומקצועית. האחיות מלוות אותי ברמה יומיומית בסבלנות ומקצועיות. הליווי שלהן מרגיע, המענה שלהן נגיש ומהיר וזה הופך את התהליך להרבה יותר נעים, עבורי זה שינה לי את כל החוויה".