לא בכל יום זוכים להציל חיים. זה קרה השבוע (ג') לשלום קליין (29), מתנדב איחוד הצלה שהחליט לערוך קניות לשבת כבר ביום שלישי, לפני שהבלגן של שבת יתחיל. כשיצא מהסופרמרקט בקניון הדר, הוא שמע צעקות וצרחות.
3 צפייה בגלריה
סופרמרקט
סופרמרקט
ערך קניות בסופרמרקט
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"אני יוצא החוצה ושומע צרחות לא רגילות ורואה אישה מאוד בהיסטריה, ניגשתי לראות מה קורה", סיפר ל-mynet ירושלים. האישה המבוהלת הצביעה על רכב סמוך וצעקה: "היא לא נושמת, היא לא נושמת".
שלום הבין כי התינוקת, שנראתה כבת שנה, אכלה בייגלה וכנראה נחנקה ממנו. "הכנסתי את הראש לרכב, הפכתי את התינוקת ועשיתי היימליך ואז יצא הבייגלה", סיפר ל-mynet.

3 צפייה בגלריה
שלום קליין
שלום קליין
שלום קליין
(צילום: באדיבות איחוד הצלה)

איך הרגשת? "באותו הרגע לא חשבתי על כלום, זה היה כזה אינסטינקט. רק אחר כך חשבתי על זה, היה לי כזה סיפוק. אמרתי לפחות נלך לצלם את הבייגלה שיצא החוצה".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
חתיכת הבייגלה שיצאה מגרונה של התינוקת
חתיכת הבייגלה שיצאה מגרונה של התינוקת
חתיכת הבייגלה שיצאה מגרונה של התינוקת
(צילום: שלום קליין)

אתה מכיר את המשפחה? "אין לי מושג מי הם, לא מכיר אותם בכלל. היה נראה שגם הם היו אחרי קניות בקניון. האבא היה שם ואולי עוד ילד או שניים שישבו ברכב. האמא ניגשה והודתה לי. זה סיפוק טוב באמצע היום. לא הצלחתי להירדם עד מאוחר, היה לי ממש טוב אתמול".
שלום הדגיש כי איחוד הצלה מחייב את ההמתנדבים לעשות השתלמויות, באחת מהן בידיוק לפני שבועיים הוא עבר השתלות בנושא דומה. "בדיוק לפני שבועיים עברנו השתלמות בנושא החייאה וחנק בעיקר, זה היה ריענון טוב", הוא הוסיף.