בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד בית החולים הדסה, נטען כי רשלנות רפואית גרמה לכך שבת 14 נאלצה לעבור השתלת כבד מן המת ונותרה מוגבלת לכל חייה.
1 צפייה בגלריה
ניתוח
ניתוח
תביעה: כבד נגוע בצהבת הושתל בבת 14
(צילום המחשה:shutterstock)

פריחה מדאיגה


על פי המסמכים, שהוגשו לבית משפט השלום, במאי 2021 אושפזה הילדה לראשונה ב'הדסה' בשל חום גבוה, פרכוסים וכאבי ראש עזים. לאחר כעשרה ימי אשפוז שוחררה הילדה לביתה עם המלצה ליטול תרופה בשם 'טגרטול'. לטענת עורכי הדין רן שפירא וספי קלו, ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, שלושה ימים לאחר שהחלה ליטול את התרופה, היא החלה לסבול מחום גבוה ומפריחה. כחמישה ימים לאחר מכן אושפזה הילדה שוב ב'הדסה' עם חום גבוה וחולשה משמעותית.

קראו גם:
לטענת התובעים, ב'הדסה' התעקשו כי מדובר בזיהום ויראלי ולא בתגובת נגד לתרופה ורק 11 ימים לאחר תחילת האשפוז השני נאמר להורים על ידי הצוות הרפואי כי "הכבד של הילדה לא עובד" וכי היא תיאלץ לעבור השתלת כבד דחופה. עוד נטען כי כאשר ההורים דרשו מהרופאים הסבר לשאלה כיצד נוצרה ההידרדרות עד כדי פגיעה בלתי הפיכה בכבד, אחד הרופאים הגיב בגסות תוך שהוא עוזב בזעם את הישיבה. בתגובה הילדה הועברה לבית החולים 'שניידר' ועברה השתלת כבד מן המת. לרוע המזל, בהמשך התברר כי התורם היה נשא של דלקת הכבד הנגיפית הפטיטיס בי, ולכן הילדה תיאלץ לקבל כל חייה טיפול אנטי ויראלי.

הסיכונים העתידיים לחיי המטופלת:

  • זיהומים ודלקות
  • אלרגיה למזון
  • דחייה כרונית של הכבד
(ע"פ כתב התביעה)

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' אתי גרנות, מומחית בתחום רפואת ילדים, שקבעה כי על הרופאים ב'הדסה' היתה מוטלת החובה להתחיל בטיפול בסטרואידים מייד כאשר התעורר אצלם החשד שהילדה סובלת מתסמונת לוואי שאופיינית לטיפול ב'טגרטול'.
מ'הדסה' נמסר בתגובה: "הדסה' קיבלה את התביעה ותגיב כמקובל בבית המשפט".