בדיקת פוליגרף בתהליכי מיון - כל היתרונות
כאמור, בתור מגייסים בדיקת פוליגרף משמשת אותנו עבור מגוון רחב מאוד של תהליכי מיון שונים. אבל רגע - למה שנרצה לעבוד עם בדיקות כאלו מלכתחילה? הנה כמה יתרונות מרכזיים:
• בטיחות במקום העבודה - בדיקות פוליגרף עוזרות לנו מראש ליצור סביבת עבודה בטוחה, על ידי בחירת מועמדים פוטנציאליים ראויים שיהיה נוח, ובטוח לעבוד לצידם. בדיקות אלו עוזרות לנו לפסול מראש מועמדים שעלולים ליצור סביבת עבודה רעילה, כמו אלו בעלי עמדות גזעניות, או אפילו מועמדים שהורשעו בעבר בפשעים כאלו ואחרים ואף בפשעים שהתבצעו בסביבת העבודה. כמובן שכשזה נוגע למשרה, כל אחד משקר על מנת להתקבל לעבודה מסוימת - ובדיוק כאן בדיקת פוליגרף נכנסת לתמונה.

1 צפייה בגלריה
בדיקת פוליגרף
בדיקת פוליגרף
בדיקת פוליגרף
(צילום: FREEPIK)

• שיפור מוניטין החברה - יתרון זה חל במיוחד כאשר מדובר בחברות העוסקות בתחומים רגישים, כמו לדוגמא חברות שעובדות עם מוסדות חינוך, או אפילו חברות בתחום אבטחת המידע. כאשר נודע לציבור כי החברה מגייסת באמצעות בדיקת פוליגרף, הדבר מיד משפיע על מוניטין החברה, ומצייר אותה באור חיובי יותר.
• אמון ושקיפות - בדיקות כאלו מגבירות את האמון בין המעסיק לבין העובדים שיתקבלו בתום תהליכי המיון. כך בעצם מנהל צוות לא יצטרך לחשוש מפני עובד מסוים או לחשוד בו, הרי הוא עבר בדיקת פוליגרף והוא יוכל להיות בטוח כי מדובר באדם ישר והגון שראוי לעבוד באותה חברה.
• הרתעה שמסננת עובדים לא ראויים - עצם הידיעה על כך שבתהליך המיון יהיו בדיקות פוליגרף מרתיעה מועמדים לא ראויים - הרי אדם שהורשע בעבר בפשעים כמו בריונות או הטרדה במקום העבודה, מעילה, הונאה וכדומה מראש לא ירצה לעבור חוויה משפילה ולהיכשל בבדיקת פוליגרף, ולכן סביר להניח כי הוא לא יתראיין מלכתחילה. ניתן להגיד כי בדיקת פוליגרף עוזרת לכם לוודא כי אך ורק מועמדים ראויים יגיעו אליכם.
בשורה התחתונה
בעולם התעסוקה של היום, אין להתפשר על העובדים הפוטנציאליים שאנחנו מראיינים - ובדיוק לשם כך בדיקות פוליגרף במסגרת תהליכי מיון נוצרו, עליהן החלטנו להסביר לכם היום.

מוגש מטעם: קבוצת ראש