מה עושים לפני בניית בית פרטי? יעקב אביב מסביר!
מי שטרם בנה בית ראשון בחייו לא מכיר את התהליך לבניית בית חדש מאפס, הכלל הראשון וטרם התחלת התחייבויות והתקשרויות הוא ההיבט הפיננסי והגדרת תקציב פרויקט.
לתקציב הפרויקט תצטרכו להכניס את כל המרכיבים, לרבות הקרקע אם אין ברשותכם קרקע לבנייה, יש להתחשב במיסים והיטלים ולקחת בחשבון את כל הפרמטרים הרלוונטיים לפרויקט עם טווח חריגה צפוי.
את התקציב מומלץ לבנות עם איש מקצוע עם הניסיון המתאים, הערכות שונות לעלות בנייה למ"ר משתנות מחישוב לחישוב והדבר תלוי גם ברמת הגימור.

1 צפייה בגלריה
אביב פיקוח וניהול פרויקטים
אביב פיקוח וניהול פרויקטים
אביב פיקוח וניהול פרויקטים
(צילום: יחצ)

תפקיד מבטח בכל פרויקט הוא מפקח בנייה לבית חדש, יעקב אביב, מפקח בנייה עם ניסיון רב שנים ובינוי של מאות פרויקטים בישראל, מתייחס לחשיבות הקריטית של פיקוח על הבנייה על כל מאפייניו: "כל פרויקט בניית בית פרטי חדש כולל בתוכו מפקח בנייה, רהבים לוקחים את מפקח הבנייה עוד משלב התקציב, בחירת הקבלנים ועד לשלב אישור האכלוס במטרה שהמפקח ישמור על האינטרסים שלהם כבר מראשית הפרויקט. לב העבודה של המפקח, הפיקוח על הבנייה, קריטית לשמירה על עבודה לפי התוכניות, הקפדה על עבודה וגימור ברמה גבוהה, טיפול בליקויים, בטיחות באתר בנייה וכל הבירוקרטיה הנדרשת טרם העבודות ועד לטופס 4".
לגבי הדרך לבחירת הקבלן המתאים מוסיף המפקח יעקב אביב: "מי ששיפץ משהו קטן בבית נחשף לעבודה עם קבלנים, ככל שעלות ומורכבות הפרויקט עולים, כך גם ההתנהלות עם הקבלן ובמקרה של בניית ביית, אינטגרציה של מספר קבלנים שונים מצריכה בחירת קבלן מקצועי ואמין ופיקוח על עבודתו במהלך העבודות. מפקח על הבנייה שומר על האינטרסים של בעלי הבית בכל נקודה בפרויקט".

מהלך העבודות
לאחר שבחרתם מפקח בנייה לבית חדש מאפס וסגרתם את כל ההיבטים הכספיים, הפרויקט יתקדם אל תוכניות הבנייה וקבלת כל היתרים והאישורים הנדרשים להתחלת העבודות, קבלת היתר בנייה ועמידה בכל תנאי תכנון אתר בנייה לאישור התחלת העבודות.
השלבים העיקריים של העבודות שיבוצעו בהתאם לתוכניות ותכנון האדריכלי הם בניית שלד וביצוע עבודות הגמר על השלד, בין היתר בהשלמות בנייה יבוצעו עבודות התשתית בבית (חשמל, מים וביוב וכו') ובסיום עבודות טיח, צבע, רצפות ועוד.
כמה חודשים לקראת הסיום ניתן להיערך לרכישת הריהוט, לעיתים נדרש להתאים ריהוט בייצור או התאמה אישית לבית ומומלץ להיערך בהתאם מספיק זמן מראש.
במקביל עבודות על עיצוב הפנים של הבית בהתאם לתכנון ולצרכים שלכם יבוצעו בשלב האחרון של בניית הבית, העיצוב של הבית יבוצע בהתאם לתוכנית עיצוב פנים של אדריכל או מעצב פנים מנוסה.

שלב אכלוס: טופס 4
גם אם אתם לא מתחום הבינוי ייתכן ששמעתם על השם טופס 4, אישור אכלוס של הרשות המקומית, האישור מבוסס על תוכניות הבנייה ומצריך אישורים ועמידה בתנאים לרבות תנאי הבטיחות הנדרשים, חשמל, תשתיות ועוד.
כאמור, מפקח בנייה מטפל גם בבירוקרטיה ובהתאם לסיכום המקדים על מאפייני העבודה של המפקח, כמעט כל בעלי הדירות שבונים בית חדש מאפס אינם מכירים את התהליך להגשה ומומלץ להשאיר את כל הקשור לבירוקרטיה ואישור האכלוס בידי אנשי המקצוע הרלוונטיים לכך.
לאחר קבלת טופס 4 תוכלו להתגורר או לשכן דיירים בבית החדר שלכם וליהנות מפירות ההשקעה.

מוגש מטעם אביב פיקוח וניהול פרויקטים