מחלקת המיסוי האמריקאי בפירמת רואי החשבון שטיינמץ עמינח ושות' עם כל התשובות והסברים.

3 צפייה בגלריה
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
(צילום: Shutterstock)
הבדלי מס עיקריים בין ישראל לארה"ב
רשויות המס בארה"ב קובעות כי פלוני המתגורר בישראל אשר לו אזרחות אמריקאית או מחזיק גרין קארד, מחוייב על פי חוק להצהיר על כלל הכנסותיו ולהצהיר על חשובות פיננסים בארץ ומחוצה לה. יש כמובן לקחת בחשבון שקיימת אמנה למניעת כפל מס בין ארה"ב וישראל, אבל יתכנו מקרים בהם לפלוני תהה חבות מס על אף ששילם את מלוא חבות המס בישראל. להלן מספר הבדלים באופן המיסוי בין ישראל וארה"ב:
● משיכת סכום כסף מקרנות גמל, פנסיה, פיצויים וקרן ההשתלמות – בישראל המשיכה פטורה ממס או פטורה באופן חלקי, בעוד שבארה"ב ככלל, משיכת הכסף נחשבת כהכנסה החייבת בתשלום מס.
● בישראל ניתן לשלם מס מופחת על הכנסות משכר דירה. בעוד שבארה"ב הכנסות משכר דירה ממוסים על פי מדרגות המס השולי בדומה לחישוב המיסוי עבור משכורת. במידה והמס השולי גבוה מהמס שמשולם בישראל תשולם תוספת מס על ההפרש בארה"ב.
● בישראל לא קיימת הבחנה בין רווח הון שהתקבל בעקבות החזקת השקעה עד שנה, כלומר השקעה לטווח קצר ורווח הון לטווח ארוך (החזקת השקעה מעל שנה). בעוד שבארה"ב רווחי הון לזמן קצר ממוסים על פי מדרגות המס השולי בדומה לחישוב המיסוי עבור משכורת. במידה והמס השולי גבוה מהמס הקבוע בישראל תשולם תוספת מס על ההפרש בארה"ב.

3 צפייה בגלריה
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
מיסוי אמריקאי
(צילום: Shutterstock)
מי חייב בדיווח לרשויות המס (IRS) בארה"ב?
● כל אדם שהוא אזרח אמריקאי או מחזיק בגרין קארד, גם אם אינו מתגורר בארה"ב או אינו חייב בתשלום חבות מס בארה"ב.
● כל אדם שמקיים פעילות עסקית מכל סוג בארה"ב אפילו שאינו אזרח ארה"ב ואינו מחזיק בגרין קארד. האמור כולל גם אזרחים ישראלים שעובדים בארה"ב פיסית (תחת העסקה של מעסיק ישראלי), אזרח ישראלי המשקיע בענף הנדל"ן בארה"ב או כל אדם בעל חברה בארה"ב.
אילו טפסים יש למלא ולהגיש לרשות המס האמריקאית ה-IRS?
קיימים מספר סוגי טפסים ודו"חות שונים שרשויות המס דורשות. להלן מספר דוגמאות:
● טופס 1099 – במידה והמשלם הינו אזרח או יישות אמריקאית, ומקבל התשלום גם הוא אזרח אמריקאי, התשלום הינו מעל לסכום של 600$, על העסקה להיות מדווחת לרשויות ע"י מילוי טופס 1099 בה מצהירים על העברת תשלום בהעברה בנקאית או המחאה לאדם או יישות אמריקאית.
● טופס 1040 – טופס זה מיועד ליחידים בעלי אזרחות אמריקאית אשר מחויבים בהגשת דו"ח לרשות המס האמריקאית. הטופס יכלול את כל סוגי ההכנסה בארץ ובכלל החייבים בדיווח לפי חוקי המס בארצות הברית.
● טופסי 8W - רשוות המס בארה"ב אוכפת הגשת דו"חות מס לאזרחים אמריקאים וישראלים בעלי הכנסה מכל סוג בארה"ב שחלה עליהם חובת הדיווח.
במסגרת חוק FATCA - Foreign Account Tax Compliance Act מחויבים בנקים וגופים פיננסיים אחרים, כמו רשות מס ההכנסה בארץ להעביר לרשויות המס בארה"ב מידע אודות חשבונות ונכסים פיננסיים, הכנסות של לקוחות מארה"ב וכל סוג הכנסה נוספת. קיימים מספר סוגים של טופסי W8 כאלו המיועדים ליחידים, לחברות זרות, לזרים עם הכנסות בארה"ב ועוד.

3 צפייה בגלריה
(צילום: פירמת רו"ח שטיינמץ עמינח ושות')

נושא המיסוי האמריקאי מורכב ומגוון, אי דיווח, אי תשלום חבות המס ו/או אי עמידה בזמני הגשת הדו"חות הרלוונטים לרשות המס בארה"ב עלולה לגרור קנסות ועונשים כבדים. אם אתם לא בטוחים אילו טפסים אתם נדרשים למלא, כיצד למלא אותם, כיצד נכון עבורכם לפעול בארה"ב, מחלקת המיסוי האמריקאי בפירמת שטיינמץ עמינח ושות' עומדת לשרותכם, צרו קשר והשיגו את תוצאת המס המיטבית עבורכם!

מוגש מטעם רו"ח שטיינמץ