דורבן ברגל – מה מרגישים?

כפות הרגליים נועדו לתמוך במשקל גופנו ולאפשר לנו לנוע בחופשיות וביציבות ללא מאמץ מיוחד. אלא שבמקרה של דורבן ברגל, האדם יחוש כאבים בחלקו הקדמי של העקב, כאשר אופי הכאב משתנה מאדם לאדם. יש מי שירגיש דקירות חדות ואילו אחרים יחושו "רק" אי נוחות או כאב עמום. כאבים אלו עלולים להיות מלווים בנפיחות או באודם באזור. בדרך כלל כאבים אלו יופיעו בזמן העמסת משקל הגוף על הרגל; האדם יחוש כאב בעיקר בתחילת או במהלך הליכה או עמידה ממושכת, או כשהוא קם משינה, בדריכות הראשונות של הבוקר. במקרים חמורים, הכאב עלול להיות מורגש גם במנוחה. לעיתים, אם הבעיה אינה מטופלת בהקדם, כאבים אלו עלולים להחמיר ולהתפשט לחלקים אחרים של כף הרגל.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

כיצד מטפלים בדורבן ברגל

דורבן ברגל לא תמיד יגרום להופעת כאבים, ובמקרים רבים הוא מתגלה כחלק מבדיקת רנטגן שגרתית. חלק גדול מהאנשים שיש להם דורבן אפילו לא יודעים על קיומו והוא אסימפטומטי לחלוטין. במקרים אלו אין צורך לפנות לטיפול רפואי, אך בהחלט מומלץ לשמור על גמישות וחוזק כף הרגל על מנת למנוע התחלת סימפטומים בעתיד.

עבור מי שסובל מכאבים, קיימות כמה שיטות טיפול:

• פיזיותרפיה: זהו בדרך כלל קו הטיפולים הראשון בדורבן ברגל, ובעל שיעורי הצלחה גבוהים. טיפולי פיזיותרפיה בדורבן ברגל יכללו בדרך כלל עיסויים, תרגילים, שימוש במכשור חשמלי ובאולטרסאונד, חימום וקירור האזור וחבישה להורדת עומס מכני מהרקמה.
לצד הטיפול בכאב, הפיזיותרפיסט ינחה את המטופל לניהול העומסים ביומיום ובספורט על מנת למנוע את הישנותה של הבעיה.
• טיפול תרופתי: במקרים חמורים, כדאי להיוועץ ברופא מומחה על מנת לשלב טיפול תרופתי, אנטי-דלקתי משולב עם משככי כאב. אפשרות נוספת היא זריקות סטרואידים לטיפול מקומי באזור הגירוי.
• טיפול ניתוחי: במקרים קיצוניים, כמוצא אחרון, במידה והטיפולים האחרים לא צלחו, ניתן לשקול ניתוח להסרת הזיז מהעקב.
לסיכום, אם אתם חשים כאבים בקדמת העקב, מומלץ מאוד שלא להזניח את הטיפול באזור. כיום קיימות דרכים רבות לטיפול ולהקלת הכאבים, וככל שמתחילים לטפל בבעיה מוקדם יותר, כך שיעורי ההצלחה בטיפול שמרני ולא פולשני גבוהים יותר.
למרכז פיזיותרפיה צהלה ניסיון רב בטיפול בדורבן ברגל. למידע נוסף הנכם מוזמנים לבקר באתר של מרכז פיזיותרפיה צהלה.