ההיסטוריה של טאי צ'י צ'ואן על קצה המזלג טאי צ'י הנה אמנות לחימה סינית רכה שהגיע לעולם במאה ה 13 לספ"ה. טאי צ'י הפך לפופולרי מאוד בסין במאה ה 18 והאיש שהביא את הטאי צ'י לקדמת הבמה בקרב אמני לחימה בסין היה יאנג לו צ'אן ממציא היאנג סטייל טאי צ'י, כיום זהו הסגנון הפופולרי ביותר בעולם המתורגל ע"י עשרות מיליוני בני אדם ברחבי העולם בעיקר כתרגול מקדם בריאות.
1 צפייה בגלריה
taichionline
taichionline
taichionline
(צילום: ברוכי פרלמן)
לימודי טאי צ'י בישראל כבר בתחילת המאה הקודמת תרגול טאי צ'י החל לתפוס פופולריות גם בארצות המערב, המורה שלי כך אמיר מספר שמו מאסטר יאנג ג'ווינג מינג. מאסטר יאנג שהיה בכי המורים לטאי צ'י במאה העשרים ראוי לקרדיט כאחד האנשים שהפיצו את התרגול בעולם המערבי. מאסטר יאנג החל ללמד אומנויות לחימה סיניות בשנות השמונים בארה"ב לאחר שהיגר לבוסטון מטייוואן עם אשתו בשנות השלושים לחייו. את הטאי צ'י פגשתי בשנות השלושים לחיי, אך זה היה במשך שנים רבות משהו שאני עושה למען עצמי. בשנת 2014 הקמתי את מדיקל צ'י קונג ישראל ועד היום בית הספר הכשיר מעל 600 מדריכי צ'י קונג רפואי. מסלול לימודי טאי צ'י רציני ומקיף היה המשך טבעי וכיום זו השנה השניה שאנו מקיימים במרכז תאו מסלול לימודי טאי צ'י רב שנתי עם אפשרות להסמכה להוראת הסגנון המסורתי המקורי של משפחת יאנג. מרכז תאו הפך עבורנו לבית ושיתוף הפעולה הוליד גם חוג למתחילים וגם את היוזמה המשותפת לתת לציבור הרחב הזדמנות לבוא ליום שכולו חוויה. ביום הטאי צ'י הבינלאומי אנו נקיים באולם הרצאה של שעה בה נכיר את הפילוסופיה ממנה נולדה אמנות תנועה ואת גילויי המדע המודרני אודות ההטבה הבריאותית שהתרגול מציע. לאחר ההרצאה נקיים שעה וחצי של תרגול טאי צ'י אותו יובילו אמיר ולצדו כמה מהתלמידים המתקדמים שסיימו שנה ראשונה בקורס הכשרת מורים לטאי צ'י המתקיים במרכז טאו. התרגול יתקיים באוויר הפתוח בפטיו שנמצא בלב מרכז תאו.
למי זה מתאים? טאי נחקר רבות בעשורים האחרונים ונחשב לתרגול היעיל ביותר לסובלים מפיברומיאלגיה, דלקות מפרקים, בעיות שיווי משקל ועוד. מסיבה החל באוניברסיטאות מובילות כדוגמת הרווארד ועד מרכזים רפואיים מובילים כדוגמת מאיו קליניק ממליצים על תרגול טאי צ'י כדרך מועדפת לשמירת הבריאות, יכולות תנועה והקוגניציה גם לאוכלוסיה המתבגרת. התרגול רך ומעצים ומתאים לכל אדם בכל גיל. בין אם אתם מבקשים לתת לעצמכם מתנה של בריאות לחיים או רוצים להפוך אהבה למקצוע וללמוד טאי צ'י צ'ואן במסלול לימודי תעודה. מרכז טאו בשיתוף עם טאי צ'י יאנג סטייל ישראל מזמינים אתכם לתת לעצמכם מתנה לחיים, היום הפתוח יתקיים בעלות סמלית של 30 ש״ח בלבד לכיסוי עלויות. ההשתתפות ביום הפתוח מחייב הרשמה מאחר ויש מקום ל 50 משתתפים בלבד. חשוב לנו לתת את מלוא התנאים למשתתפי האירוע ולכן ההרשמה תיסגר כאשר תתמלא מכסת המשתתפים וכל הקודם זוכה. אנו מאוד מתרגשים לקראת יום הטאי צ'י הבינלאומי הראשון בהרצליה ומאמינים שאירוע זה עומד להפוך למסורת. מידע על לימודי טאי צ'י, חומרי העשרה בתחום וכן סרטוני הדרכה שיעזרו לכם לתרגל מביתכם תוכלו למצוא באתר הרשמי של טאי צ'י יאנג סטייל ישראל. מצרפים עבורכם לינק להרשמה- בהרצליה יום הטאי צ'י הבינלאומי בהרצליה