רונן מרדכי גרין: "המכות התיירותיות שאילת ספגה לא שברו אותה"
עד לפני מספר שנים אילת נחשבה לביצת הזהב של המלונות בישראל, תיירות פנים וחוץ בשיא במשך עשרות שנים עם שדה תעופה צמוד למלונות עשו את שלהם ועל אף המחירים הגבוהים ישראלים ותיירים רבים נהרו למלונות באילת - המרווחים הגדולים, בעלי נכסי התיירות באילת.
לפי היזם רונן מרדכי גרין בשנים האחרונות המצב השתנה, מספר גזרות כואבות נפלו על העיר אילת והעמידו את כוח המלונאות האילתית למבחן: סגירת שדה התעופה הישן שהיה צמוד לשטח המלונות ופתיחת שדה תעופה חדש הרחוק כ- 20 ק"מ מהעיר, סגירת שדה התעופה שדה דב והעברת הטיסות לנתב"ג והתיישנות מתקני ואזורי התיירות בעיר אילת שהובילו נופשים רבים לתהות האם לחזור לאילת לחופשה נוספת.
1 צפייה בגלריה
רונן מרדכי גרין על הנדל"ן של אילת
רונן מרדכי גרין על הנדל"ן של אילת
רונן מרדכי גרין על הנדל"ן של אילת
(צילום: PIXABAY)
יזם הנדל"ן התיירותי, רונן מרדכי גרין, מכיר באתגרים התיירותיים של העיר אילת אך יחד עם זאת מציג תמונה יחסית מעודדת: "אי אפשר להתעלם מהאתגרים הקשים בתחום התיירות שהעיר אילת מתמודדת איתם, אל מול אתגרים אלו ניתן לבחון את הביקושים ובסופו של דבר הקהל הישראלי והבינלאומי ממשיך לבחור באילת ולפעמים גם במחירים משתלמים פחות אל מול מלונות שונים בארץ ובחו"ל".
מרדכי גרין מספק הסבר לביקושים הגבוהים אל מול האתגרים הנוכחיים: "אילת עדיין מחזיקה במיתוג של עיר תיירותית מבוקשת, האתגרים עדיין כאן וכל מלון צריך להתאמץ להציג את הטוב ביותר עבור הנופש. אחת הסיבות שאילת חזקה היא תיירות הפנים, ישראלים רבים אוהבים לרדת לעיר אילת, אירועים המוניים רבים מתקיימים בעיר וכן גם כנסים וטיולים של ארגונים וחברות שונות".
תקופת הקורונה מאפשרת למשקיעי הנדל"ן לבחון את היציבות והחוזק של תחום מסוים, אחד התחומים שנאלצו להתמודד עם העדר פעילות בתקופת הקורונה הוא תחום המלונאות.
רונן מרדכי גרין בוחן את השפעת הקורונה על המלונות באילת: "כדי להבין את החוזק צריכים להסתכל על תפוסת המלונות בכל יציאה מסגר קורונה, בהתאם לנתונים העדר הביקוש המלאכותי התנפץ בכל סיום סגר ותפוסת המלונות זינקה ובהתאם להסתגלות המלונות למציאות החדשה".
האם כדאי להכניס את היד לכיס ולהשקיע בנדל"ן תיירותי באילת?
אם תשאלו את רונן מרדכי גרין, מספר הפעולות הגדול יחסית אותן צריך לבצע טרם השקעה בנדל"ן תיירותי באילת רק גדל מעט: "השקעה בנדל"ן מסחרי-תיירותי מצריכה בדיקות רבות והון ראשוני גדול, בהתאם לשינויים והאתגרים של השנים האחרונות, נדרשות בדיקות נוספות וייעוץ עם מומחי נדל"ן כדי לאתר ולבחון את המיקום הטוב ביותר באילת".