כיצד Quai.MD מתמודדת עם אתגרי המלחמה? פרופ' חן שפירא מסבירה
חברת Quai.MD יצרה מערכת חדשנית שתומכת בתהליך האבחון של הרופאים, ומספקת מענה חדשני לפערי הידע והניסיון בין רופאים וותיקים לחדשים שהיו לאחד האתגרים המשמעותיים וההיסטוריים של מערכת הבריאות בארץ ובעולם. המערכת מבוססת על ישום פרוטוקולים, כאשר בבסיסה ידע שהוא EVIDENCED BASED ובנוסף מתוגבר על ידי בינה מלאכותית.
יחד עם ההצלחה של ההייטק הישראלי, מלחמת חרבות ברזל שמוגדרת כיום כמלחמה הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל ואולי מהמורכבות ביותר שהיו בהיסטוריה, הביאה עמה אתגרים רבים לענף ההייטק המורכב מיסודו.

1 צפייה בגלריה
פרופ' חן שפירא
פרופ' חן שפירא
פרופ' חן שפירא
(צילום: פרופ' חן שפירא)
אחד מהאתגרים הראשוניים בענף ההייטק, אתגר איתו התמודדה כמעט כל חברה ועסק בישראל, הוא אתגר העובדים המגויסים למלחמה, פרופ' חן שפירא שותפה מייסדת ב- Quai.MD, מציגה את האתגר הגדול: "כמו חברות רבות גם קוואי אם די התמודדה עם מחסור ניכר בעובדים עקב יצאתם למילואים, אלו הגיבורים שלנו והחברה מצדיעה. כשעובדים רבים במילואים ולתקופה ארוכה החברה צריכה למצוא את הפתרונות היצירתיים ביותר שניתן כדי להמשיך רצף עבודה בסיסי. לצד זה התגייסותם הגורפת של העובדים שלא גויסו למילואים היא אדירה וראויה לכל שבח.
לרוב ההשפעה המשמעותית היא על קצב ההתקדמות של המוצר, לא פעם מדובר על פגיעה ניכרת מול לקוחות וההמלצה זה לדעת כיצד למזער ככל הניתן את העיכובים, אך גם כיצד לתווך ללקוח את העיכוב הצפוי".

פרופ' חן שפירא: "חברות ישראליות לוקחות חלק במלחמה, גם בהסברה"
עם אילו אתגרים נוספים צפויות חברות ההייטק הישראליות להתמודד איתן? פרופ' מרחיבה על ההתמודדות הבעייתית עם גורמים בינלאומיים בזמן מלחמה: "אחד האתגרים הבולטים שחברות עשויות להתמודד איתן זה האפקט התודעתי וההסברתי של המלחמה. נכפתה על ישראל מלחמה מול ארגון טרור רצחני שביצע את המעשים השפלים בהיסטוריה, ולמרות זאת ישראל מוצאת את עצמה סופגת ביקורת על ידי מדינות רבות בעולם. ההסתכלות החדשה על ישראל עלולה לזלוג למשקיעים פוטנציאליים בחו"ל, לקוחות פוטנציאליים ובמקרי קצה גם ללקוחות קיימים".
עוד מוסיפה פרופ' שפירא: "חשוב לשבח את הלקוחות המסורים של קוואי אם די שלשמחתנו ולא להפתעתנו, הבינו את המורכבות בזמן מלחמה, במיוחד בהיבט לוחות הזמנים, באו לקראתנו והתגמשו בהתאם לצורך. הם התענינו באופן קבוע בשלום הצוות והמשפחות, מתוך הבנה של מורכבות המצב. לא כל החברות קיבלו את אותה הבנה, עם כל המשתמע מכך."
האם ניתן לצמוח בזמן מלחמה?
על אף האתגר הברור, חברות הייטק יכולות לצמוח במלחמה בהינתן משתנים שונים, גם חברה שאינה עוסקת בביטחון או בתחומים קריטיים בעת מלחמה, יכולה לבצע צעדים שונים של לצמיחה ולכל הפחות שימור המצב הקיים.
פרופ' חן שפירא ממליצה שיש התכונן לאיום הקריטי האפשרי שניצב בפני חברות בעת מצב מלחמה [או מצב חירום אחר כגון אסון טבע] ולבנות תכנית שתאפשר לכל הפחות לצלוח את התקופה. "כל אחד מאיתנו בחברות הסטארטאפ צריך להיערך ככל הניתן לקראת מצבי חירום, על מנת שניתן יהיה לכל הפחות להגיע למצב שיאפשר לחברה לשרוד את תקופת החירום שיכולה להיות לא קצרה, ואף את התקופה של ההתאוששות הראשונית שלאחריה ".


מוגש מטעם: פרופ' חן שפירא