על כן, מן הראוי כי כל רוכש דירה יכיר מעט את עיקרי ההסכם המקובל בעת רכישת דירה שעורך דין קניית דירה יכין עבורו בבוא העת.
בעת רכישת דירה חדשה מקבלן ישנן מס' נקודות מרכזיות כמפורט להלן:
1. היתר בניה ? – רכישת דירה בטרם התקבל היתר בניה צריכה להתבצע כעסקה מותנית עד לקבלת היתר בניה ולהציב מועד אחרון לקבלת ההיתר.
2. האם ישנו ליווי בנקאי ופנקס שוברים ? – בדומה להיתר גם בנושא זה, במידה וטרם נסגר הליווי הפיננסי וטרם התקבלו פנקסי שוברים, יש לבצע את העסקה באופן מותנה ולשלם עד 7% בלבד אשר יופקדו בנאמנות.
3. תוכניות ומפרט טכני – יש לחתום עליהם ולצרפם להסכם.
4. נספח תשלומים – זהו הנספח החשוב ביותר בו מצוין המחיר ותנאי התשלום.
5. נספח שינויים – ככל וישנם שינויים בהסכם אלה יוסדרו במסגרת נספח שינויים.

1 צפייה בגלריה
קניית דירה בסיוע משרד עורכי דין
קניית דירה בסיוע משרד עורכי דין
קניית דירה בסיוע משרד עורכי דין
(צילום: PEXELS)

6. שינויים בדירה – מקובל לבצע שינויים בדירה, עם זאת היו ערניים למועד האחרון לביצוע השינויים ולתנאים לביצוען (יש לאשר את השינויים לפני יציקת קומת הדירה בה מצויה הדירה).
7. תשלומים – בצעו את התשלומים רק בבנק ובאמצעות פנקס השוברים (לחשבון הפרויקט שמצויין בפנקס השוברים) וודאו שנשלחת אליכם ערבות כנגד כל תשלום שבוצע.
8. מועד המסירה – בסמוך למסירה תקבלו זימון מהחברה להגיע למסירה. ככל וישנם ליקויים בדירה שאינם מונעים שימוש סביר בה, אלה מצויינים במועד המסירה ומתוקנים מאוחר יותר.
9. תקופת בדק ואחריות – תקופות שמחייבות את החברה לאיכות העבודה ותיקון ליקויים שבאחריותה, גם לאחר המסירה.
בעת רכישת דירה יד שניה ישנן מס' נקודות מרכזיות כמפורט להלן:
1. הצדדים לעסקה – מומלץ שהמוכרים יוגדרו "ביחד ולחוד ובערבות הדדית". באופן הזה ההתחיבויות יחולו על כל המוכרים, גם אם לאחד מהם ישנה בעיה לעמוד בהתחייבויות.
2. פרטי הדירה – ודאו שהדירה מזוהה באופן מדויק, כולל המחסן, החניה וכל שטח שנלווה לדירה. בנוסף, יש לצרף להסכם נסח טאבו עדכני.
3. נסח טאבו נקי – ודאו באמצעות עורך הדין שלכם שנסח הטאבו לא כולל הערות, עיקולים ושיעבודים, שיש להסירם טרם הרכישה.
4. הצהרות קונה - הקונה ידרש להצהיר שביצע את כל הבדיקות הנדרשות, תכנוניות ומשפטיות, ומצא שהדירה מתאימה לצרכיו ויש ביכולתו לרכוש אותה.
5. הצהרות מוכר – יש לוודא, בין היתר, קיומם של הצהרות המוכר בדבר זכויותיו בבית ושהן נקיות משיעבודים והערות, וכן מצבו הפיזי התקין של הבית על מערכותיו.
6. התמורה – מה סכום הרכישה ?, מהם תנאי התשלום והמועדים לתשלום ?. במידת הצורך ודאו שאין צורך להכפיף תשלום כלשהו לאישור שיומצא ע"י הצד המוכר.
7. פיצוי מוסכם – מקובל 10% משווי העסקה.
8. הפרות – יש לקבוע את מס' הימים שניתן לאחר מבלי שהדבר יחשב כהפרה יסודית והתנאים לקיומה של הפרה יסודית (מקובל ליידע ולאפשר לצד השני פרק זמן לתקן את ההפרה).
9. מיסים – מס שבח והיטל השבחה חלים על המוכר, מס רכישה חל על הקונה.
10. תשלום אחרון ומסירה – תשלום אחרון מבוצע כנגד מסירת הנכס במצב שסוכם והמצאת האישורים המאפשרים העברת זכויות. ככל וקונה לא ממציא את מלוא האישורים לצורך רישום הזכויות על שם הקונה, אזי מתוך התשלום האחרון יועבר סכום (שיוסכם עליו מראש) לנאמנות וזאת כדי להבטית את הכסף להמצאת האישורים הנדרשים.
לסיכום
קניית דירה היא תהליך מורכב הדורש התייחסות מקצועית ומקיפה. משרד עורכי דין רונאל שווגר ושות' מציע לכם שלווה נפשית וביטחון משפטי, כאשר כל היבט ופרט בתהליך נבדק ונלווה על ידי מומחים בתחום. אנו מסייעים לכם להתמודד עם כל אתגר,תוך שמירה על זכויותיכם ואינטרסים. אם אתם מעוניינים בייעוץ משפטי איכותי, אמין ומותאם אישית לקניית דירה שלכם, צרו קשר עוד היום עם משרד עורכי דין רונאל שווגר וקבעו פגישת ייעוץ בטלפון 03-5055799

מוגש מטעם wrs-law