לחקור את יוון:
יוון, המכונה לעתים קרובות ערש הציוויליזציה המערבית, היא מדינה ספוגה בהיסטוריה, מיתולוגיה ותרבות. מהאקרופוליס האייקוני באתונה ועד לכפרים המקסימים של סנטוריני, יוון היא אוצר של פלאים עתיקים ויופי טבעי. הנה כמה אטרקציות שחובה לבקר בהן:
האקרופוליס של אתונה: האקרופוליס, השולט בקו הרקיע של אתונה, הוא ביתם של כמה מהמונומנטים היווניים העתיקים המפורסמים ביותר, כולל הפרתנון, הארכתיון ומקדש אתנה נייקי.
סנטוריני: עם השקיעות עוצרות הנשימה, הבניינים המסוידים והמים התכולים, סנטוריני היא יעד מושלם לתמונה. חקור את הכפרים אויה ופירה על צלע הצוק, הירגע על חופי החול השחור, והתמכר למטבח יווני מעודן.
מטאורה: התפעלו מתצורות הסלע מעוררות הכבוד והמנזרים הניצבים על גבי צוקים נישאים במטאורה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו במרכז יוון.
דלפי: גלו את המקדש העתיק של דלפי, שנחשב פעם למרכז העולם במיתולוגיה היוונית. חקור את חורבות מקדש אפולו ואת המוזיאון הארכיאולוגי של דלפי.

1 צפייה בגלריה
לגלות את יוון
לגלות את יוון
לגלות את יוון
(צילום: Shutterstock)

מלונות ביוון:
יוון מציעה מגוון רחב של מקומות לינה שיתאימו לצרכיו והעדפותיו של כל מטייל, מאתרי נופש מפוארים, מלונות יוקרה ועד למלונות בוטיק ובתי הארחה בתקציב נמוך. הנה כמה אפשרויות ללינה ביוון:
אמנזואה (פלופונסוס): שוכנת על ראש גבעה המשקיפה על הים האגאי, ומציעה יוקרה ופרטיות שאין שני לה עם הווילות המרווחות, הבריכות הפרטיות והמתקנים ברמה עולמית.
Canaves Oia Suites & Spa (Santorini): ממוקם בכפר הציורי אויה, Canaves Oia Suites & Spa מתגאה בסוויטות אלגנטיות חצובות על צלע הצוק, המציעות נופים מדהימים של לוע הר הגעש ושירות אישי.
Blue Palace, a Luxury Collection Resort & Spa (כרתים): שוכן על החוף של אלונדה, בלו פאלאס מציע חדרי אירוח מפוארים, חופים פרטיים וספא ידוע, מה שהופך אותו למקום המפלט המושלם עבור מטיילים בעלי אבחנה.
מלון קטיקיס (סנטוריני): ממוקם על צוקי אויה, מלון קטיקיס מציע חדרי אירוח אינטימיים עם ארכיטקטורה קיקלדית מסורתית, בריכות עם שפת אינסוף ונופים פנורמיים של לוע הר הגעש.
קינסטרנה הוטל וספא (פלופונסוס): שוכן באחוזה ביזנטית משוחזרת, קינסטרנה הוטל וספא משלב קסם היסטורי עם שירותים מודרניים, כולל ספא, חווה אורגנית ובריכת אינסוף המשקיפה על הנוף הכפרי.
Citta dei Nicliani (מאני, פלופונסוס): ממוקם בנוף המחוספס של מאני, Citta dei Nicliani הוא מלון בוטיק השוכן בבית מגדל מהמאה ה-17, ומציע חדרים נעימים, ארוחת בוקר תוצרת בית ואירוח חם.

מידע למטיילים:
דרישות ויזה: אזרחי האיחוד האירופי, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומדינות רבות אחרות אינם זקוקים לויזה כדי לבקר ביוון לשהייה של עד 90 יום. עם זאת, חשוב לבדוק את דרישות הויזה לפני הנסיעה.
מטבע: המטבע ביוון הוא האירו (EUR). כרטיסי אשראי מקובלים באופן נרחב, אך תמיד מומלץ לשאת מעט מזומן, במיוחד באזורים מרוחקים.
שפה: השפה הרשמית של יוון היא יוונית, אך אנגלית מדוברת באופן נרחב, במיוחד באזורי תיירות.
אקלים: יוון נהנית מאקלים ים תיכוני עם קיץ חם ויבש וחורף מתון ורטוב. הזמן הטוב ביותר לביקור הוא במהלך האביב (אפריל עד יוני) והסתיו (ספטמבר עד אוקטובר) כאשר מזג האוויר מתון, וקהל התיירים קטן יותר.
תחבורה: ליוון יש רשת תחבורה נרחבת, הכוללת טיסות פנים, מעבורות, אוטובוסים ורכבות. השכרת רכב היא גם אפשרות פופולרית לחקור את היבשת והאיים בקצב שלך.

לסיכום, יוון היא יעד שובה לב המציע שילוב של היסטוריה עתיקה, יופי טבעי ואירוח חם. בין אם אתם חוקרים חורבות עתיקות, מתרווחים על חופים בתוליים, או מתמכרים למטבח יווני טעים, יוון מבטיחה חוויה בלתי נשכחת למטיילים מכל תחומי העניין וההעדפות.

מוגש מטעם ויוטו יוון