כאשר הנהג מוזמן לביהמ"ש לתעבורה, מטבע הדברים שמדובר בעבירות תעבורה חמורות, כמו תאונות דרכים, נהיגה בשכרות או בהשפעת סמים, נהיגה בפסילה, נהיגה במהירות מופרזת, או נהיגה ללא רישיון. יש לציין, כי תביעות תעבורה, הן תביעות פליליות לכל דבר ועניין והן כפופות לדיני העונשין וחוק סדר הדין הפלילי. ממש כמו בתביעה פלילית, משפט תעבורה נפתח בהקראת כתב אישום. לאחר שביהמ"ש קורא את כתב האישום, עליו להודיע לביהמ"ש אם הוא מודה או כופר באשמה. אם הוזמנתם לביהמ"ש לתעבורה, מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה, על מנת שהסיכויים שלכם להפחית בעונש או אפילו לצאת זכאים במשפט יגברו.
1 צפייה בגלריה
עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה
(צילום: freepik)
עורך דין לתעבורה יבחר אסטרטגיה מתאימה לייצוג נהג שהורשע בעבירת תעבורה
על מנת להימנע מעונשים כגון שלילת רישיון נהיגה, מומלץ להתייעץ תחילה עם עורך דין תעבורה. כאמור במרבית עבירות התעבורה, יוגש כת אישום כנגד הנהג. התביעה עשויה לדרוש עונשים חמורים כגון מאסר במקרים של נהיגה תחת שכרות, נהיגה ללא רישיון, נהיגה בפסילה ותאונות דרכים קשות, או במקרים שהנהגים הם כבר בעלי עבר תעבורתי עשיר. ניתן לקבל הקלה בעונש,, במיוחד ביחס לעונשי מינימום, כאשר קיימים כשלים בראיות או כשלים בהתנהלותם של גורמי החקירה או התביעה. רק עו"ד הבקיא בדיני תעבורה, בעל ניסיון רב בתחום, יוכל לעלות על הכשלים השונים להקל בעונשו של הנהג ואף לגרום לזיכוי במשפט.
נהגים חדשים חייבים להיזהר פי כמה מפני פסילת רישיון
נהגים חדשים שזה עתה קיבלו רישיון נהיגה, חייבים להיזהר פי כמה מנהגים וותיקים. הבעיה היא כי אם נהג חדש, ייתפס על עבירת תעבורה חמורה, הסכנה היא שהוא יצטרך לעבור מבחנים מחדש, וייחשב שוב לנהג חדש למשך שנתיים נוספות. עבירות החמורות שמונעים חידוש רישיון נהיגה מנויות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה. וכוללות עבירות כגון נהיגה ללא מלווה, עבירת תעבורה אשר גרמה לתאונת דרכים, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת שכרות או תחת השפעת סמים, עבירה שביהמ"ש גזר עליה 3 חודשי פסילת רישיון נהיגה או יותר ועבירות נוספות. ממש כמו שלא הולכים למלחמה ללא נשק, כך לא מתייצבים למשפט ללא עורך דין תעבורה. עוה"ד לתעבורה, יקרא את התיק ויוכל להעריך את גובה העונש הנהוג, בגין העבירה לפי נסיבותיה, בהתאם לנתונים האישיים של הנהג למשל: גיל הנהג, עברו התעבורתי של הנהג, נסיבות אישיות וכדומה.
מתי יש לפנות אל עורך דין לתעבורה?
השאלה היא מה תהיינה ההשלכות על ההליך המשפטי שהנהג יעמוד בפניו, האם מדובר על עונש קנס בלבד? או שעשויות להיות השלכות נוספות, האם יש סיכוי כי הנהג יהיה צפוי לעונש מאסר? לשם כך יש לפנות אל עורך דין תעבורה, אשר כבר ייצג מקרים דומים וזכה במשפטים רבים. עוה"ד יבדוק את עברו התעבורתי של הנהג כגון צבירת נקודות, אם כבר הייתה לו שלילה בעבר ועוד. יש לפנות אל עו"ד שקיבלתם עליו המלצות וכזה שהוא בעל ניסיון מוכח ועוסק בדיני תעבורה בלבד, כך שזו התמחותו הבלעדית, מה שיגדיל את הסיכוי להפחתת העונש או אפילו זיכוי במשפט, כאשר הכול תלוי בנסיבות. ניהול התיק בצורה הנכונה, יציל את רישיון הנהיגה , כאשר עוה"ד לתעבורה, יצטייד בנימוקים המתאימים מראש.