פגישות עם לקוחות, ישיבות צוות פרונטליות ואפילו לצאת ולהתאוורר מהמרחב הביתי, הם רק חלק מהצרכים אשר מעלים את היתרון בהשכרת מתחמי תעסוקה ומסחר, וכאשר מדברים על מתחמי תעסוקה ומסחר, באופן אינטואיטיבי חושבים על משרדים להשכרה בתל אביב. עם זאת, עלויות ההשכרה והיבטי נגישות הנלווים למשרדי התעסוקה, בעיקר באזור תל אביב, גורמים לחיפוש אחר המשרדים הנכונים להיות מורכב יותר. הפתרון הוא מאוד קל ופשוט – מתחמי התעסוקה והמסחר במיקום מרכזי, אך מחוץ לתל אביב, שיחסכו לכם זמן וכסף.
איך בוחרים מיקום נכון לעסק?
השיקול המרכזי העומד בפני עסקים בבחירת מיקום טוב לעסק, הוא בראש ובראשונה יעילות העבודה, ושיפור הפעילות העסקית מתחיל בכביש. אם מאפשרים לעובדים להתנייד בקלות לעבודה, מבלי להיות תקועים שעות בפקקים, הם בהחלט מתחילים את היום בצורה נעימה יותר ובאופן טבעי משתפרת הפעילות העסקית. מעבר לכך, יתרון כזה אף מאפשר למעסיקים לגייס עובדים בקלות רבה יותר. לכן, בשנים האחרונות, בעלי עסקים רבים דווקא נוטים לחפש מתחמי תעסוקה חדשים באזור המרכז, מחוץ לתל אביב ובכך להימנע הן מפקקים והן מהמחירים הגבוהים.

1 צפייה בגלריה
משרדים להשכרה
משרדים להשכרה
משרדים להשכרה
(צילום: Shutterstock)

למזלנו, ישראל היא מדינה קטנה, וככזאת – המרחקים הגיאוגרפיים אינם גדולים במיוחד, אך הפערים במחירי השכירות והארנונה משמעותיים ביותר. הנה כמה מתחמי תעסוקה שיחסכו לכם זמן וכסף.
מתחם ה-1000 בראשון לציון
אחד המתחמים המציעים מגוון רחב של יתרונות, הוא מתחם ה- 1000 אשר נמצא בראשון לציון. מדובר בקמפוס החולש על שטח של 1.7 מיליון מ״ר לתעסוקה ומסחר ומהווה למעשה את ״מטרופולין התעסוקה״ החדש בישראל. זהו מתחם ענק המציג עיר קטנה ושוקקת עשירה בפארקים, בתי עסק, מגורים ובילויים בקרבת הים, וכל זאת בסמוך לכבישים מרכזיים, תחנת רכבת ישראל ומערך אוטובוסים מרשים, כך שהנגישות נוחה במיוחד. המטרה של פרויקט מסוג זה, היא למעשה לרכז את ״הכל במקום אחד״ ולאפשר לעובדים את הנוחות המקסימלית.
"אקרו ביזנס קמפוס" במתחם העסקים החדש של קרית אונו
אם במיקום מנצח עסקינן, אזי מתחם המשרדים של חברת אקרו נדל"ן שהוקם ברובע העסקים והבילויים החדש בקרית אונו (My Ono), בהכרח דורש סקירה. המתחם "אקרו ביזנס קמפוס" (Acro business campus) משתרע על שטח של כ- 13.5 דונם ומציע כ- 45,000 מ״ר של משרדים ושטחי עבודה לצד כ-4500 מ״ר של שטחי מסחר ובילוי, על פני שלושה מבנים. המיקום האסטרטגי, סמוך לצומת סביון ובין תל השומר לשדה התעופה, מהווה אופציה אטרקטיבית במיוחד עבור חברות גדולות של יבואנים, עמילי מכס, תיירות וכדו'. המקום מתאפיין גם בנגישות תחבורתית מלאה לכל כיוון, עם קרבה לכבישים מהירים ולתחבורה ציבורית הכוללת מסוף אוטובוסים ותחנת הקו הסגול העתידי של הרכבת הקלה.
בנייני המשרדים עצמם בנויים עם דגש על גמישות פונקציונלית של המשרדים לצרכי עסקים שונים, ומתהדרים בבנייה ירוקה וחסכונית, המפחיתה בהוצאות החשמל. במתחם החדשני, שעוצב בקו מפואר ויוקרתי, יש גם מגוון רחב של מתקנים שהופכים את חוויית העבודה לנוחה ומפנקת ביותר עבור העובדים, כמו קומת מסחר שכוללת בתי קפה וחנויות, חניון תת-קרקעי עם עמדות אופניים וטעינה לרכבים חשמליים, חדר כושר ואזור ישיבה בגג.
אם יש מתחם חלומי שיעודד את העובדים להפיק את המקסימום שלהם, הן מבחינת התנאים והן מבחינת המיקום, זה בהחלט קמפוס העסקים של אקרו שבקרית אונו.
"דן טאון" בפתח תקווה
מתחם תעסוקה ומסחר נוסף מחוץ לתל אביב שמשלב שטחי תעסוקה עם פנאי ובילוי, אבל נמצא קצת צפונית יותר, הוא מתחם דן טאון החדש בפתח תקווה. הפרויקט שכולל כ-156 אלף מ״ר של משרדים, ממוקם מעל חניון של 2,500 רכבים, עם נגישות תחבורתית של רכבת קלה בכל 3 דקות. לצד זה, נפתחות במקום גם מסעדות ומקומות פנאי שיתרמו לא מעט לרווחת העובדים והתושבים המקומיים.
לסיכום
תל אביב כבר לא מחזיקה את המונופול על מתחמי התעסוקה המבוקשים. השכירות הגבוהה, הארנונה היקרה והצפיפות המשמעותית בכבישים ובחניות, הביאו מעסיקים רבים להבנה שצריך לצאת החוצה מתל אביב – אל מתחמי מסחר ותעסוקה שמציעים נגישות טובה לצד חסכון משמעותי בעלויות. מתחמי מסחר ותעסוקה כמו אקרו ביזנס קמפוס בקרית אונו או דן טאון בפתח תקווה, הם רק חלק ממתחמי מסחר חדשים שמציעים הזדמנות משתלמת לעסקים מבחינת מחירים, מיקום ותנאים לעובדים.

מוגש מטעם אקרו נדלן